Baltazar kunde ha dött

Idag tog jag det himla lugnt i stallet. Mös runt och borstade Winston länge. Hämtade honom mitt i hagen och de andra hästarna brydde sig inte alls om oss vilket kändes så skönt. Han fick gå lös en stund på gården medans jag satt i solen och väntade.
 
 
Vi hade planerat en utflykt med mamma och pappa upp på Hårga berget. Winston och jag vände innan det blev jättebrant och tog grusvägen och mötte upp mamma, pappa och Baltazar på andra sidan berget. Till slut hittade vi varandra och Baltazar blir jättelycklig och ställer sig bredvid mig och går lite under Winstons mage och skriker rakt ut så Winston börjar hoppa runt med bakbenen. Hade han träffat Baltazar hade han vart död nu. Turligt nog så var det "bara" Baltazars ben som fick sig en smäll av någonting. Så nu haltar han, men han lever.
Winston och jag tog en vattenpaus medans vi väntade på de andra.
 
Utflykten var ändå lyckad, mysig och vädret var perfekt. Jag red med barbackagjorden men gick lika mycket som jag red. Jag klämde mitt smalben i stiglädren i en galopp så nu har jag ett blålila ben, fy satan vad ont. Nästan hemma på gården tappar Winston vänster framsko. Så jäkla typiskt men den har glappat tidigare också.


Fina snälla pappa tog hand om Winston då Baltazar hade gjort illa benet. Jag bar Baltazar, mamma hyperventilerade och pappa gick iväg med Winston haha.. Så himla goa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0