Måndag

 

Bron som ibland är det farligaste Winston vet. Idag viftade han inte ens på öronen.

Ett filmklipp publicerat av Hanna Jonsson (@hannakjonsson) Dec 12, 2014 at 6:41 PST

 
Nackdelen med att ha så stor hage som våra hästar har är att de ibland goes bananas när man ska hämta in en häst. Idag var en sån dag. Jag brukar gå på magkänslan, idag sa den att de var hispiga. Men jag bestämde mig för att jag inte alltid kan skippa ridningen på grund av att jag inte kan ta in hästen från hagen. Men när jag sen står där ute i hagen med Winston i ett kort rep(grimskaft ni vet) och de andra hästarna kommer bakifrån i full galopp så är det inte kul. Dansa var helvild och sparkade bakut och bockade runt som om hon vore 3 igen och Noa hakade på med i alla fall galoppen. De sprang alldeles vid oss så även om Winston försökte gömma sig bakom mig så funkade inte det när jag ställde mig på en sten. Jag släppte honom och han stod liksom kvar där i all kaos en stund innan han motvilligt blev bortvallad av tjejorna i hagen. Jag gick sedan och tog in honom när de lugnat sig något. Men det är inte kul.
 
Vi red till Huset på kullen ute på E idag. Winston var pigg och alldeles lagom i humöret. Vi gjorde travövningar och skrittade rätt mycket. Stannade och pratade med folk och bara hade det allmänt härligt i en och en halv timme. Winston blev inte svettig trots att vi travade mycket för att vara oss. Han vill antingen steppa lite på stället eller dra iväg i traven, det är svårt och kräver ganska mycket tålamod och stabilitet för att få honom att gå i mellanfart som vi strävar efter. Vi avstod galoppen idag för att han ska lära sig att vi inte alltid ska galoppera. Det är nog det absolut bästa han vet och jag med. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0