Sadelnväskan + hacket

 
Igår var första gången vi red med sadelväskan. Det är ju toppenbra inför sommaren att kunna ha med bara en vattenflaska eller en kamera utan problem. Igår hade jag packat ner kaffe, vatten, grädde, muggar, solglasögon, kamera och morötter. Det känns absolut ingen skillnad för mig att rida med väskorna och Winston verkade inte bry sig om det lilla extra trycket heller. Har fått veta att han kan bocka om man lägger något eller sätter sig för långt bak på hans rumpa men det har han aldrig visat för mig. Det skulle ju ha vart fint om de var bruna kanske men jag känner att det kvittar bara de fungerar.
 
Vi red ju även med hackamoret för första gången på en riktig ridtur. Jag passade på då jag hade sällskap. Det är ju inte så att de kan göra något men om jag flyger av kan de ju hjälpa mig haha..Winston var dock så himla snäll och verkade trivas i det. Var ju toppen eftersom vi stannade och fika så då kunde han äta gräs utan problem. Vi travade några sträckor och tog galopp tre sträckor. Första sträckan blev han lite taggad i början och hade en väl upphöjd galopp så då tänkte jag att nu kanske han passar på att dra men det gjorde han såklart inte. Han är ju mycket piggare överlag nu och att stå stilla är inte längre hans favorit sysselsättning. Vi stod en stund och pratade med dom i blåvita huset och han grejade lite fram och tillbaka och skrapade med ena framhoven till slut haha.. Winston liksom, världens segis som stannar så fort vi möter en människa.
Han fattade att morötterna fanns i väskorna så så fort jag grejade med dom så sträckte han bak huvudet mot mig haha..

Kommentarer
Postat av: Linda

Mysigt! :)

Svar: Ja hur mysigt som helst :)
Hanna

2014-06-03 @ 20:02:23
URL: http://lindabj.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0