Trava

Min ridtur idag var en ridtur, den var varken toppen eller botten. Lite tråkigt att känna så nu efter alla berg och dal banor. Jag hade bestämt mig för en plan, vilket var ett tag sedan då jag nu mest bara ridit utan plan ett tag.
 
* Rida till Blåvita huset och trava alla sträckor utom nerför. Detta för att vi(mest jag) ska öva upp våran uthållighet och få en jämn och bra takt och hålla den.

* Galoppfattningar, fortsatt galopp lång sträcka om Winston tar höger. Detta för att någon gång i framtiden få in högergaloppen i våra liv. 

* Skritta hemåt och göra böjningar och flyttningar för skänkeln. Detta för att mjuka upp och få Winston att bli lyhörd för skänklarna.
 
* Trava, skritta varannan pinne. Detta för att få Winston allert på skänkeln och lyhörd för avsaktning.
 
ALLTING gick bra. Travsträckorna blev lite hackiga på två ställen, men det är för att han blir tung i handen och då skänklar jag på och då ökar han och då bromsar jag och till slut hamnar vi tillbaka i en bra takt utan att han hänger i handen. Galoppen gick inte alls så vi galopperade kanske 7 språng totalt. Böjningarna behöver jag en update på, jag blandar ihop fötter och händer och vart vikten ska ligga, men han gjorde som jag bad! Trava och skritta varannan pinne var en väldigt bra övning för oss. Tidigare han vi kört halt vid varje pinne och sen skritt emellan. Men detta var svårt och lite kämpigt för oss som inte är så kvicka i igångsättningar och avsaktningar. Riktigt kul att känna att vi blev bättre de sista gångerna. Mycket ligger i planeringen också, min alltså.
 
Det som inte funkade idag var att rida till Blåvita huset. Det var för halt och Winstons broddar var för dåliga så vi vände redan där det börjar gå nerför mot huset. Sen hoppade jag av vid KalleKulabacken och gick hem för Winston gled neråt.
 
 
Tidigare i veckan var vi till paddocken och strosade runt en stund medans Dansa tränades.

Kommentarer
Postat av: MalinKalin

Himla söt han är :) Läskigt när det är så halt att man bara glider :S

2014-03-20 @ 20:01:52
URL: http://malinkalin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0