Slirig men fantastisk häst

Tog med mig Johanna till stallet idag och fixade Winston en bra stund innan vi red iväg. Winston verkar tycka att det är lite skönt att komma in men är lika glad då han får komma ut igen. Vi red mot Hårga och Winston var väldigt slirig, han ville inte gå förbi Johanna och Baltazar och när han väl gjort det ville han vända eller dra iväg framåt. Han var riktigt pigg och lätt för skänkeln förutom precis vid Johanna då. Men vi övade på att gå om dom och efter någon gång brydde han sig knappt vilket var skönt. 
 
När vi började trava så gick han bra men jag fick hålla tillbaka honom mycket då han var sprallig i benen så han ville gärna galoppera. Så vi körde mycket halvhalter och halter. Vi tog galopp och han flög iväg och tyckte det var latjolajbans. Jag bröt av och tog ny höger galopp. Han tog vänster ännu starkare och sista gången blev jag riktigt nervös så vi galopperade en bit och sedan bröt jag av till trav och försökte få honom att gå i bra tempo där. Det är jävligt coolt att sitta på honom då han är såhär mjuk och trippig men också lite läskigt.
 
Han blir mycket häst då han bråkar med mig. Eller han bråkar inte med mig han får bara inte sina behov tillfredställda just nu kan jag tro. Så jag eller vi ska försöka jobba honom lite mera så att han blir trött i huvudet.
Jag var inte såhär sur jag var faktiskt jätteglad efter dagens ridtur.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0