In the dark

Det kändes lite bättre att rida i mörkret ikväll motför häromkvällen. Det regnade och blåste inte ikväll och Winston var inte ett dugg tittig. Väldigt skönt! Han var dock piggelin och sprang gärna både först och sist. Han drygade sig lite med att skjuta ut bogen och gå åt det andra hållet(hemåt) i svängen vid Årtalshuset. Han trodde att han skulle få springa vart han kände för liksom. Vi fick bara vänster galopp, inte ens i högersvängen tog han höger. Lina och Dansa var med och vi red hemma vid, till skola och en bit mot kyrkan. Hästarna vid kyrkan var ute och kom springande då vi kom så jag tyckte inte att det var värt att rida förbi där. Så himla synd att de är ute så länge på kvällarna. Men å andra sidan nu slapp vi rida förbi tåget haha.. Det får bli en annan kväll. Dansa hade vilat i en vecka men skötte sig jättebra som vanligt skulle man kunna säga. Winston blir lite tjurig när hon kommer nära igen och jag tror att det till viss del är mitt fel. Jag blir lite nervös för att han ska vilja sparka för hela kroppen blir liksom spänd. Detta sker dock nästan bara i galoppen nu och förut var det ju hela tiden i alla gångarter. 
 
Jag mockade till Winston men Lina fixade allt annat i stallet och jag åkte iväg på träningen. Fatta vilken lyx! Snart är denna rätt fulla veckan över och det känns både skönt och tråkigt. Jag älskar att ha mycket planerat men ibland känner jag bara att jag skulle behöva en paus. Jag har inte sett min hund på flera dagar och jag har planer från det att jag går upp tills dess att jag går och lägger mig. Det kan dock vara allt möljigt så som jobb, blogga, äta, rida, mocka, träna, måla, tvätta.. Allt är ju inte hyper viktigt men jag vill ändå göra allt. Imorgon sköter Lina stallet igen då jag kommer hem tidigast åtta så då tänkte jag passa på att göra klart köket.
 
Vårt nya träns!

Kommentarer
Postat av: therese

Superfin blogg och fina bilder, ha en superhärlig dag! :)

Svar: Tack :)
Hanna

2014-10-30 @ 01:06:36
URL: http://solenskineridag.blogg.se
Postat av: Maja

Fin!

2014-10-31 @ 22:43:53
URL: http://majawallstrom.blogg.se/
Postat av: MalinKalin

Snyggt! Vart är tränset ifrån?

Svar: Hööks :)
Hanna

2014-11-01 @ 23:22:20
URL: http://malinkalin.blogg.se
Postat av: Cajsa

Vilken fin häst! 😍

2014-11-02 @ 10:58:24
URL: http://nattstad.se/cajsas

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0