Nu har vi gjort det!


Ett av de största målen jag har haft med Winston är att rida en ridtur i repgrimma! 
Jag red ju till badet med Johanna i repgrimma häromdagen men den turen räknas inte eftersom vi hade sällskap. Dock gjorde den ridturen att jag vågade ge mig ut idag.  Idag var det dax för en tur helt själva! Han är helt ljuvlig i repgrimman! Jollade sig lite i början och ville vända hemåt men jag kunde korrigera det med enbart ledrepet. Vi travade från Tåget till Fågelladan och tog galopp till bron. Jag har ju inte samma snabba kontroll att kunna flytta honom åt sidorna men ändå helt över förväntan. Vi red upp till huset på kullen och sen hem igen. Det kom bilar, en lastbil och två traktorer och Winston tog allt med ro till och med när ena traktorn släpper en skopa rakt ner i marken så att det dånar.
 
Vi tog alla gångarter hemåt också och han lyssnade klockrent på både igångsättningar och avsaktningar. Tog trav och galopp även sista sträckan efter fågelladan vilket är Ws tagga till sträcka. Turen var en lugn med kortare hålligångsträckor eftersom han har en lös jävla sko. 
 
Det som märktes mest idag är att jag har min balans mer i händerna är vad jag trodde och vad jag såklart vill ha. Sjukt irriterande! Men jag får öva på det i framtiden. Nu är jag taggad på en NH kurs! Har kollat på galet mycket klipp på youtube och det är så mycket jag inte kan. Vill kunna allt!

Kommentarer
Postat av: Nora Lindblad

Va kul att det fungerade så bra :)

Svar: Ja super roligt! Var in på din blogg och såg att du rider utan allt. Det är ju min dröm haha :)
Hanna

2015-08-25 @ 22:58:37
URL: http://noralindblad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0