Tid i hagen

I början när jag hade Winston så ville jag umgås mest hela tiden och ofta i hagen. Sen blev det lite jobbigt att vara i hagen då några av de andra hästarna gärna speedade upp sig och bullrade runt. Det blev inte sådär fridfullt och härligt. Det var mest med Visa det var det för då var det hon som bestämde. Winston flyttar liksom på sig och anpassar sig till de andra.
 
För några dagar sedan hade jag lite tid till övers så då gick jag ut och satte mig och lyssna på en podd bredvid där han stod och betade. De andra hästarna var hemma vid stallet så det var alldeles sådär underbart lugnt och härligt. Det är lite sjåigare att ha koll på vad 4 hästar gör än bara en segis som bara vill hitta det finaste gräset har för sig. Lyxigt, mer sånt!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Jonna

Vad mysigt! Jag älskar att fördriva tid i hagen, när man har tid att fördriva alltså ;) jag har ju den filosofin att det är där ens träningspass med hästen börjar, det är där du lägger grunden till dagens dressyrpass,tömkörning, borstning eller vad du nu tänker göra med hästen beroende på din inställning och bemötande till hästen :)

2015-08-09 @ 18:19:42
URL: http://ponnyvalack.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0