Ut i regnet

Regn och rusk är vi vana vid i vårt stall. Vi rider i typ alla väder utom om vi bedömmer att det är för farligt med åska eller storm. Idag var inget undantag och jag skulle ljuga om jag sa att jag längtade ut och rida när det porlar ner vatten från himlen.
 
Vi red lite längre än till Sågen och vände. Dansa gick först så jag hade det enkelt där bak. Det var ju massa nyheter efter vägen så hon struttade fram och tillbaka över vägen i varierad hastighet. Winston kollade på grejerna men nöjde sig med att kolla på vad Dansa hade för sig vilket var skönt då jag tycker att det är lite slirigt i regnet om han börjar jolla sig. Vid blåvita huset bytte vi jag jag och Winston tog täten. Vi travade och galopperade nästan resten av bortåtvägen. Winston körde en tvärnit då han inte ville gå förbi en jordhög som var jätteläskig. På hemvägen gick han rakt över den utan att reagera. Mupphäst.
 
Väl hemma var vi genomblöta och genomlyckliga! Det är alltid värt att ta sig ut efteråt!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0