Frysrensning

För att spara lite pengar och rensa ut lite grejer som legat i frysen länge äter jag nu endast mat som går att knopa ihop här hemma. Jag köper färskvaror så som creme fraiche, grädde och gurka. Detta har jag pysslat med på allvar i 9 dagar och det är en vecka kvar tänker jag. Under den här tiden har jag ätit mycket gott! Men mestadels matlådor med kycklinggryta, tacokyckling, sambalkött mm.
 
Just nu lever jag på en köttfärsås smaksatt med chili och paprika cremefraiche och vitlök. Igår blev jag lite trött på den efter att ha ätit endast den blandat med lite ruccula i 3 dagar så jag gjorde varma mackor. Har säkert 20 bröd i frysen, då är det valnötsbröd, ostbröd och kesobröd de är alla perfekta att frysa. Så jag tog brödet, la på en stor klick köttfärsröra och sen mängder med riven ost(som också fanns i frysen). Åt samma sak till frukost/lunch idag.
 
Jag tycker att det kan vara lite roligt och utmanande att laga mat utefter det man har hemma ibland. Men har jag en period med sämre motivation så är det inte läge att testa inspirationen. Men det är ofta under dessa perioder jag hittar nya favoriter. Ikväll blir det nog lax och gröna bönor i ugn(det är ju helg så jag får äta lite grönsaker), kanske en creme fraiche sås med frysta örter eller vitlök till?!
 
Känner mig målinriktad och jag tror det beror på mitt "nya upplägg" att äta äta och äta för att inte fall ur fokus nu när kroppen letar sig uppåt till högre förbränning. Viktnedgången kanske går långsammare MEN den går åtminstonde neråt! Jag bjuder på en bild från igår då jag provade min nya klänning som är lite för liten men som till i sommar kanske passar perfekt? Den är också väldigt urringad så kanske vill jag inte ens gå ut ur huset med den men jag gillar den! Jag känner mig peppad! Så nu ska jag även om jag känner mig på topp komma ihåg att ge alla smygande små tankar knockout innan de tar över min hjärna och då även bestämmer över min kropp och mående.
 

Kommentarer
Postat av: Lina

Good!!

2015-03-07 @ 21:31:49
URL: http://olinao.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0