Good mood

Det blåser och jag mår bra så mitt humör idag har vart på topp! Kroppen mår ju lite sisådär men själva jag, själen och huvdet mår bra. Idag började jag dagen med en mysmorgon med Baltazar och Katten här hemma. En bit paj och lite te i soffan kan pigga upp vem som helst. Därefter mötte vi upp Veronica i stallet och medans hon pysslade med Winston fixade jag mat och mockade. Jag älskar vårt stall! Lugnet, känslan och energin där är helt otrolig. Veronica fick rida så Baltazar och jag gick ca 6 km på 1.5 timme i blåsten och jag gillar verkligen energin blåsten ger haha.. Veronica frös så jag uttryckte inte min nöjdhet så mycket! Winston var pigg och super snäll! Vi traskade på i bra takt, trots att det tog lång tid, men vi stannade och tittade lite ibland och så.
 
Jag åkte direkt till Sofia efter stallet och mös med pojkarna. Stannade en sväng på Granbergskiosken och köpte ett paket bacon(svenskt, coolt att dom har det där) som jag stekte och åt till lunch. Vi tjottrade och jag värmde upp mig efter det ändå lite kalla väder det blir med blåst och noll grader.
 
 
Sen var det dax för Dansas tur att få komma ut så Lina plockade upp mig och vi åkte återigen mot stallet, denna gången med massor med kläder. Jag var lite hjälpsam för första gången på typ två veckor. Jäklarns vilket jobb Lina har gjort med Dansa på dessa veckor. Det märks väldigt väl att hon är otroligt konsekvent och noga. När vi var vid Spännars så stod jag och höll i henne utanför stallet medans Lina fixade i ordning all utrustning. Jag ser att Dansa får syn på någonting bakom oss så jag kikar dit och ser att det är något rosa som rör sig i backen upp mot stallet, jag hann tänka att det kan vara en häst eller en människa. Så vänder jag huvudet mot Dansa igen och hon studsar runt och rakt mot Lina som står och fipplar med sadeln. Jag håller såklart i henne för att hon inte ska rymma eller gå på Lina och Lina står där för att hon vill hinna sätta fast sadeln så den inte druttar av haha.. Men Lina flyttar sig och sadeln åker i backen när Dansa kastar sig lite bakåt och där är Baltazar så jag vrålar att han ska flytta sig. Han inser allvaret och kastar sig åt sidan. Allting går såklart väldigt fort och sen är allt lugnt, Lina är lite ledsen att sadeln åkte i backen, jag är lycklig att ingen blev skadad och sen blev det ett riktigt behövligt toppenpass i paddan! Så snart äre nog dax för en uteritt tillsammans våra bästisar igen!
 
Nu sitter jag i sängen och äter glass efter en dusch och ett fitcamp pass. Det gick inte riktigt så bra som jag hade hoppats då min rygg inte är tipptopp. Vilket jag såklart borde förstått men om man inte provar så vet man inte. Sen fick jag ju mer träning än om jag hade åkt hem och satt mig i soffan. Jag vet ju inte hur detta kommer kännas imorgon men jag tror det är ganska lugnt. Nacken gjorde sig påmind och det tycker jag är läskigt så jag var försiktig men jag kanske borde vilat någon dag till. Jag är inte yr eller så så det kanske var bra att kroppen fick röra lite på sig efter alla knakningar så att den blir harmonisk igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0