Stolt

En grej som vi övat på med Ratata är att stå stilla när jag ska hoppa upp i sadeln. Han stod stilla i någon sekund innan han druttade runt eller ut med rumpan eller gick framåt. Nu står han som ett ljus. Han går nästan självmant fram till min "hoppa upp stubbe" på gården och står sedan kvar där till jag hoppar upp. Jag kan numera till och med hämta saker som jag glömt och han står kvar. Jag är otroligt impad vilken förändring han gjort!
 
När vi rider ute så är det lite kvar att jobba med men han står iaf stilla tills jag hoppat upp men tar gärna något steg då. Han ställer sig fint och struttar inte runt. I paddan är det svårast och det är även där vi tränat minst. Så vi fortsätter att öva och mitt tålamod är stort när det gäller att stå stilla.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0