ALKOHOL

Är det inte konstigt att vi är så blåsta att vi dricker alkohol fast det var och varannan dag dör folk pga alkohol?! Jag vet fan inte vad jag ska tycka. Dessa tankar kommer varje gång jag blir indragen i beroende människors liv. Jag får veta det mest "hemliga" och hemska grejerna som kommer som ett resultat av alkoholen. Jag skriver om alkohol därför att det ligger mig närmare än andra droger som Amfetamin, Kokain, Cannabis med flera, men det är egentligen precis samma sak förutom att alkohol är lagligt.

Är det inte sjukt hur jag som ung tänkte att det var NORMALT att vara totalt packad när jag gick ut på Tranan, å även om inte jag var det så var typ ALLA andra jag kände det. Har vi inte en väldigt konstig alkohol användning? Eller är det bara jag som har denna uppfattning som jobbar inom detta?

Jag vet flera gravida som bara Längtar tills dom ska sluta amma så dom kan dricka ett glas vin eller en kall öl, jag förstår inte denna alkohol hysteri. Tänk på de beroende som har levt ett liv som har bestått mest av alkohol och supande och sen får/kan dom aldrig mer dricka igen, ALDRIG MER! Jag vet inte vad jag har för nytta av att dricka alkohol.. är det alkoholen som gör så att jag har roligare eller är det min inställning? Jag är ju en väldigt nykter människa men om jag skulle få veta att jag aldrig mer fick dricka alkohol så skulle jag nog dricka det mer, men det är ju för att jag är så vrång.

Jag förstår inte att alkohol kan vara lagligt i Sverige idag, de har förstört så många liv och kommer att förstöra ännu fler och ingen kommer att göra någonting åt saken. JAG är ju minst lika blåst som alla er andra som någon gång dricker alkohol haltiga drycker, för jag har sett den verkliga baksida och den är inte speciellt najs...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0