Mossvikensfruar Av Emme Hamberg 8/10 poäng

Jag har ju börjat läst en massa nu.. eller jag har läst 2 böcker på typ 1 vecka.. å det är ganska mycket enligt mig.. Först läste jag Mossvikens fruar av Emma Hamberg.. Om du var jag (men det är du inte, o lyckliga människa...), men om du var jag, om du levt lyckligt gift (eller ja, nästan helt lyckligt i alla fall) med din fina man i massor av år. Om du älskat honom ända sedan nian. Om du ätit allt från kall ravioli till oxfilé med honom. Om du älskat med honom i allt från studentlyor till nybyggd villa ("älskat" låter väl lite för stort och vackert kanske, legat med låter bättre.)
Om du var en medelmåtta som aldrig vågade färga ögonbrynen riktigt svarta eller ha andra mönster än ränder på tröjorna.
Om du kanske inte hade så mycket att göra mer än att just vara tillsammans med din man och glädjas med honom när han fått riktigt bra provision från Mossvikens El & Tv. Om du hittade en fotorulle i hans jackficka som visade sig innehålla foton (ja, vad annars?), foton på din älskade i armarna på en annan. Och inte bara i hennes armar förresten.
Om du var jag (stackars lilla du i såna fall). Vad skulle du göra då?
A. Älska, glömma och förlåta.
B. Älska, glömma och förbli evigt bitter.
C. Finns det något tredje alternativ?

Utdrag ur boken:
Äsch, det är inget viktigt, ha, ha, jag vet inte varför jag snackar om det här. Skit samma... skit samma. Jag är hungrig. Vad har vi hemma?   Jättebra strand eller depp läsning. Jag hade den som deppläsning och jag var glad redan efter de första sidorna. Hn skriver så imponerande bra att till och med JAG, Hon som bara läser Deckare fastnade och läste en hel bok utan mordMycket glad.. Ska kolla upp fler av hennes böcker! Kan vara bra att ha nu i sommar!

Nästa bok blir i nästa inlägg.. måste iväg nu..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0