Mötet med Bollnäs Bostäder

Jag var på ett bostadsmöte igår kväll. Det handlade om att de ska bygga om mitt hus.

De(Bollnäs Bostäder) vill..
* Bygga en hiss
* Bygga ut balkongerna och glasa in dessa
* Göra bättre ute miljö
* Bygga 5 nya lägenheter på vinden
* Bygga inglasat trapphus
* Sätta in elektroniskt låssystem
* Måla våra hus
* Göra fler parkeringar
* Bygga cykelförråd och miljöhus

Ingångs sidan

Framsidan med balkonger och ritningar över lägenheterna på vinden.
Jag tycker att inglasade balkonger är ett positivt, dock ska min bara byggas ut 60 cm och på de andra våningarna blir de 120 cm större. Det vill jag också ha, men även om jag fick en stor balkong så vet jag inte om det är värt 800 kronor i hyrehöjning för mig personligen. Därför har jag röstat Nej till denna förändring. De behöver inte ha ett visst antal % för att få bygga utan ska ansöka om anstånd på något annat vis. Jag skulle dock kunna tänka mig att bli positiv om jag också får en stor balkong. Ett stort + är att de ska fixa så att man kan boka tvättstuga på internet!! Det kan jag lätt betala en tjuga för i månaden:). Dock känns det lite dubbelt, de vill göra husen "gamlingsvänliga" men sätter även in teknik vilket jag tror blir krångligt för några damer och herrar.

Det innebär också att jag kommer att vara utan balkong april till november för då ska de bygga och greja. Så jag är inte hyper lycklig över detta men jag accepterar detta och antar att de kommer att kämpa tills de får igenom det.

På detta möte var att det är så sjukt mycket gnällspikar. Vi var där för att prata om denna ombyggnad men människor börjar prata om
* Dåliga fönster - de läcker och har möglat sönder enligt uppgift.
* Dåliga avlopp - hyresgästerna vill ha stambyte först innan detta påbörjas.
* Det är kallt i lägenheterna - endast 18 grader
* Det var även gnäll om att inglasade balkonger är för heta och så ser man ju grannarna Ve och fasa.

Kommentarer
Postat av: syrran

hyresgäster är roliga figurer ibland och en tjuga för tvättstugan var ju perfekt...ha ha ha

2010-08-31 @ 21:41:04
URL: http://lindamjonsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0