Funderingarna flyger runt..

Johanna sa för någon dag sedan att "tänk om man skulle leva på känslan, istället för att vara så uppbunden på tid". Ja vad skulle egentligen hända då? Jag har börjat försöka mig på det lite. Igår la jag mig kvart över nio för att jag var så trött. Idag åt jag när jag blev hungrig.
Ens liv är ganska inrutat tex upp halv sju av klockan. Ät frukost halv 8 därför att du ska göra det. Ät lunch 12 för att så ska det vara. Ät middag klockan 17? för att det ska man göra. Gå och lägg dig klockan 22? för det är ju en bra tid..
Sen jobb upp på det.
 
När jag jobbade på Anthill blev jag helt inne i klockan. Varje sekund/minut var hyper viktig och till slut sitter man alltid att räknar sekundrar.. Gå på bio var en omöjlighet, jag tänkte på hur mycket tid jag "slösade" bort.. Sjukt beteende!
 
Idag har jag och min nya inneboende tagit en promenad runt sjön med Johanna, soligt och härligt!!

Visar en bild på en gång så slipper ni fundera vad det är för inneboende denna gång..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0