Herman igen..

Haha ni verkar inte kunna få nog av Herman. Jag tycker att det är skoj att så många har engagerat sig i denna filur som kommit på besök i min blogg. Jag ska ta hela historien från början få se om ni hänger med!
 
Dag 1
Christine kom & knackade på min dörr en dag.

Med sig hade hon Herman (med ett N) + ett papper med instruktioner om hur jag skulle sköta om honom.

Hej!
Jag heter Herman och är en naturlig surdegskaka. Jag ska stå på diskbänken utan lock. Om jag inte "bubblar" så har jag dött. Vad du än gör ställ mig inte i kylen.
 
Dag 2

Rör i Herman 2-4 gånger. Jag rörde honom 3 gånger och Herman bubblade på..
 
Dag 3

Rör i Herman 2-4 gånger. Jag ökade till 4 gånger..
 
Dag 4

Herman är hungrig. Ge honom 2 dl mjölk, 2 dl vetemjöl och 2,5 dl socker. Jag skyndade mig iväg på morgonen och handlade mjölk så jag kunde ge Herman detta innan jag for till Stockholm.
 
Dag 5
Rör i Herman 2-4 gånger. Detta överlät jag till min granne eftersom jag var i Stockholm.
 
Dag 6

Rör i Herman 2-4 gånger. Jag rörde honom typ 4 gånger denna dag.
 
Dag 7
Nu är Herman hungrig igen. Ge honom samma som dag 4. Dela honom i 5 delar och ge honom till 4 vänner. Del 5 får stanna hos dig.

Jag gjorde som det stod och matade honom och gav sedan ut honom till 4 olika personer. En av dom var min mormor som ni ser på kortet ovan.
 
Dag 8
Herman är jätte hungrig. Ge honom:
2 rivna äpplen
3 1/2 dl vetemjöl
2 1/2 dl socker
3 ägg
1 1/2 dl matolja
2 tsk kanel
3 tsk bakpulver
3 tsk vaniljsocker
100 gram hackad blockchoklad (jag hade mjölkchoklad)
100 gram rivna morötter eller hackade nötter (jag använde nötter)

Det blev en kladdig smet.
 
Efter att jag gräddat den så blev det en Hermankaka, eller med andra ord en surdegskaka med nötter, choklad, äpple och kanel.

Så Herman är alltså en liten degklump som man får av en vän och som man ska ta hand om i 8 dagar. Den 8:onde dagen ska man baka en kaka utav honom.
 
Ni har kommit med ganska bra gissningar.. haha..
* Något med avloppet, eftersom jag måsta röra så ofta, men då passade inte mjölet in..
* Reptil, ja jag vet inte jag är ju ingen reptil människa kanske..
* Amöba , vad nu det är..
* Ödla, nja..
Bra gissningar! men till slut var det några som kom fram till att det var en surdeg, det kanske var mjölet?! haha..
 
Herman & jag tackar för ert intresse!! Ni får gärna titta förbi på en fika, för det finns massor kvar av Herman, han är ganska mäktig.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Meh, vad var det för konstig herman jag hitta då som stavade så!

Jag vill också ha en herman, risken är väl att han slutar bubbla och dö på posten.

2010-02-09 @ 17:14:57
URL: http://hannadennya.blogspot.com
Postat av: Therese

Haha jag trodde också herman var nåt djur av nåt slag :P

Ok :) Var det en större lägenhet? Snart får du nog tag i nåt jobb, så då kanske det blir mer aktuellt med flytt :)

Jaså, då ska jag verkligen inte gå in på hennes blogg, så tack för varningen :P

2010-02-09 @ 19:35:14
URL: http://thogstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0