Herman the end.. dag 8 alltså..

Idag var Herman super duper hungrig & jag gav honom

2 rivna äpplen
3 1/2 dl vetemjöl
2 1/2 dl socker
3 ägg
1 1/2 dl matolja

2 tsk kanel
3 tsk bakpulver
3 tsk vaniljsocker
100 gram hackad blockchoklad (jag hade mjölkchoklad)
100 gram rivna morötter eller hackade nötter (jag använde nötter)

Blandade allt

och hällde det i en stor rund form. Gräddade sedan i 175 grader i 45-60 minuter, längst ned i ugnen.

& då blev det denna GODING!
 
Visst har hela den här grejen varit lite rolig ändå?! Jag har iallafall gillat det!! haha..

Kommentarer
Postat av: Linda C

Jag fattar inte. Menar du att det tar 8 dagar för att baka en "Herman"?! Han lät och såg dock god ut, hoppas att han var värd besväret :)

2010-02-08 @ 15:50:39
URL: http://livetihallen.blogg.se/
Postat av: Marion

Skrev du inget om att någon var grön och slemmig? Eller vad har jag fått det ifrån?

2010-02-08 @ 18:23:11
Postat av: Linda Larsson

Ja förstår iingenting. Ja har trott att Herman var en amöba. Vadå? Var han en sockerkakssmet? Ja fattar inge... nu vill ja ha förklaring tack =)

2010-02-08 @ 19:20:11
URL: http://lindaallstar.blogg.se/
Postat av: Malin

Jag sitter oxå som ett frågetecken, jag har spekulerat i att det har varit nått med avloppet att göra, men det blev ju konstigt när du matade honom med mjöl!? Sen var ja inne på att Herman var en reptil liknade sak, eftersom du "lovade" att rör honom 3-4ggr dagen, och sen hade barnvakt åt honom?! Snacka om att man har varit nyfiken, har tjatat o frågat Fia var dag om: Vem fan är Herman hemma hos Hanna??!! O så säger du att det är en deg!! Jag har då aldrig sett eller hört om en sockerkaka som behöver sanne många dagar på sig att "jäsa".. Har hört om surdegs bröd som har gått från dörr till dörr som ett spam mail.. <3

2010-02-09 @ 11:24:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0