Tvprogram och svävning

Förbjuden syskonkärlek på kanal 5, igår klockan 20:00
Brittisk dokumentär från 2008. Två par, ett i Skottland och ett i USA, är så kära att de är beredda att riskera allt för att få vara tillsammans. Men för dessa par är risken mycket större än för de flesta. De är nämligen bror och syster som är kära i varandra och har sex med varandra.

De vill vara med i tvprogrammet för att få förståelse, jag kan inte ge dom det. Detta är hur sjukt som helst för mig. Dessa par har inte träffat varandra under sin uppväxt utan träffats i vuxen ålder och båda paren kan/ska inte skaffa barn. Det nog finnas en speciell trygghet i ett syskon, det kan jag relatera till. Jag har en annan sorts förtroende och känner en speciell sorts trygghet till Min familj. Men det dom har skapat är en sorts sjuk kärlek.
 
Jag blir lite störd över att det finns så mycket sjuka underliga människor. När jag utbildade mig till Beroendeterapeut & jobbade på behandlingshemmet så exploderade min "bubbla". Bubblan kan man säga att är min värld, så som jag ser på saker. Jag levde i en väldigt isolerad bubbla innan. Saker jag trodde innan tex;
Inte så mycket droger i Bollnäs, helt fel.
"Vanliga männsikor" tar inte droger, ganska fel.
Männsikor slår inte ner människor utan anledning, jo om de behöver pengar/drog/alkohol så gör vissa ibland det.
Läkare vet vad de skriver ut för mediciner och tar ansvar för det, nej de skriver ibland ut sömnlugnande medel till en alkoholist, vilket är samma sak som att gå på systemet och köpa sprit till dom.
Oj vad jag svävar ut.. men man kan säga att jag blev jävligt granskande/misstänksam till allt.
Nu är jag tillbaka på en mellan nivå. Jag ser när en person har problem med alkohol eller är påverkad av droger. Jag tänker nu att jag ska lita på människor mer och misstänker inte människor utan anledning redan innan jag träffat dom. Stora framsteg!
Men ni ska veta att det är väldigt jobbigt att ha en massa kunskap som inte resterande världen har, de är helt oupplysta. Ibland känns det bara som att Malin och Linda förstår. Men tänk också på vad mycket jag är oupplyst om, typ

rymden..

Kommentarer
Postat av: Linda Larsson

Ja känner lite i magen redan =) Ja tror de är lillponken våran =) Små skuttningar som ja inte känt förut =) Hur mysigt som helst =) Ja förstår vad du menar med bubblan.. =) Kram vännen

2010-02-16 @ 11:56:37
URL: http://lindaallstar.blogg.se/
Postat av: Sanna

Ja, melodiefestivalen har verkligen spårat ut. Jag har aldrig varit facinerad av shlager låtar och sådant men det var ändå bättre förut.



Sommar med Göran såg vi för någon helg med här hemma. :) Jag fick mig något skratt men det var dock ingen film i min smak. Jag tycker dom är pinsama och då skäms jag. :P

2010-02-16 @ 12:01:12
URL: http://scstenberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0