Granskar: Matbutiker i Bollnäs

Hanna granskaren is back..

Jag har gjort mitt bästa för att utvärdera alla matbutiker som finns i Bollnäs som jag brukar besöka.. gör gärna er egen bedömning och ge era poäng!!

Hemköp - En av mina favorit butiker. Bra miljö, lagom stora hyllor, anser att detta är en av de bästa matbutikerna vi har här.
Sortiment - Har alltid/oftast det jag behöver.
Prisnivå - Lagom, fetaosten är dock dyrare än i de andra affärerna. Har bra erbjudanden som passar min matlagning ganska bra.
Personal - Mycket trevliga. Finns så gott som alltid någon ute i butik som man ser som man kan fråga om man behöver veta nått.
Kassor - Bra ordning, aldrig/sällan lång kö, ett STORT +!
Parkering - Jag har personligen inga problem med denna men tydligen har vissa det., kan dock inte förstå varför.
¤ ¤ ¤ ¤ av 5 poäng


COOP/Prix - Ligger lite avsides och grejerna är huller om buller. Det är så många hyllor så jag blir alldeles förvirrad, detta kan ju bero på att jag inte handlar där alltför ofta, men jag gjorde det ofta när jag var yngre men jag hittar sällan det jag söker där.
Sortiment - Här har dom det mesta, om man väl hittar det. Bra utbud av krav och ekologiskt vilket är ett stort +!
Prisnivå - Är dyrast i stan, detta är utifrån vad jag handlar mycket. För t.ex. mamma är det billigare att handla här. Har ofta ganska mycket basvaror som erbjudanden, mycket kött, vilket inte är bra för mig.
Personal - Ser sällan personal ute i butiken. Men av dom jag träffat på har alla varit jätte trevliga förutom 1, men jag tror hon slutat nu.
Kassor - Alltid lite kö men skulle tro alltid under 3-5 minuter vilket inte gör mig nått alls.
Parkering - Stor, enkel och bra planerad!
¤ ¤ ¤ av 5


ICA/gamla MM
- Jag skulle verkligen villa gilla ICA men det är stört omöjligt. Ligger perfekt men jag tycker bara inte om att åka dit. Jag åker dit ganska ofta ändå för att jag vill ändra mig. Hyllorna är typ dubbelt så höga som mig.. Man ser ingenting.
Sortiment - Vet inte riktigt vad dom har, stor handlar Aldrig här. Det jag gillar är att dom har mycket självplock, t.ex. bröd och oliver fetaost å sånt. De var de första att ha Ben&Jerrys glass!
Prisnivå - Tror de är ganska så billiga i alla fall om man köper av Ica märket. Blir alltid svindyrt när jag handlar där för jag små handlar bara lite onödigt oftast.
Personal - Känns som att komma tillbaka till skolan. Alla anställda lär ju vara under 30 år. Utom några som är över 50.
Kassor - Alltid långa köer, fattar inte hur det kan vara så mycket folk där. Finns en snabbkassa som jag skulle använda mig av igår för att jag var in där och köpte godis. Jag gick till snabbkassan, de före mig hade minst 11 varor, resten hade 22, 17 och 12.. Det var dom jag räknade för att jag blev så irriterad för jag tänkte att det går ju snabbare att springa in på Ica som är på vägen än att åka runt åt Hemköp. Jag var på Ica häromdagen också, men hade då 6 varor, stod i snabbkassan och såg sen skylten HÖGST 5 varor, snäll som jag är bytte jag då kö till en normal kassa. Om jag visste hur många som fuskade så skulle jag stått kvar.
Parkering - HELT VÄRDELÖS! Folk kör ju bil som puckon i denna stad men de som gjorde parkeringen måste ju även dom inte inneha något körkort. Hur har man tänkt?!
¤ ¤ av 5 poäng

Tempo - En annan av mina favorit butiker. Det som gör att jag gillar denna affär är att det typ alltid finns det jag vill ha och det känns mysigt att komma in där, personalen är bra. Affären är liten så man har en översikt.
Sortiment - Det mesta finns faktiskt.
Prisnivå - Super bra för att vara en så liten affär. Jättebra erbjudanden ofta på frukt och grönt och massa saker som jag shoppar! Fisk och kyckling är ju lite dyrare men det är sällan jag köper det här.
Personal - Väldigt trevliga!
Kassor - Finns en och det finns alltid en trevlig person som är serviceinriktad där.
Parkering - Finns ingen. Det är ju mitti stan. Om det fanns en parkering skulle jag nog handla allt här.
¤ ¤ ¤ ¤ av 5 poäng

Lidl - Handlar mycket här. Gillar det enkla upplägget av hyllorna. Enkelt att veta vart saker finns.
Sortiment - Har inte alls allt vanligt i sitt sortiment. Måste alltid komplettera på någon mer välsorterad affär.
Prisnivå - Låg, mycket bra priser på frukt och grönt, vilket är viktigt för mig. Bra råvaror, kyckling, lax och kött med bra pris erbjudanden.
Personal - Trevlig. Mycket folk ute i butik, vilket är ett +.
Kassor - Skumt system, tyskt antar jag. Jag som oftast går in för att ha kanske 3 grejer och tar därför inte en vagn kommer ut med 14 varor och får skynda mig att packa och betala samtidigt. Minus för det.
Parkering - Helt okej. Inga konstigheter.
¤ ¤ ¤ ½ av 5 poäng

Ica träffen - Hämtar endast mina paket här egentligen, så jag utgår från det. Små handlar ioförsig lite då och då. Svårt att ge en poäng som mataffär, men om jag endast ser det som ett paket ställe så får dom 5 av 5 poäng.
Sortiment - Tror att de har det mesta men kanske färre olika sorter bara. Så om man inte är petig på märke funkar det. Skulle aldrig storhandla här.
Prisnivå - Frukten är dyrare än t.ex. Lidl och Tempo. De grejer jag köpt ligger lite över i pris 1 krona kanske.
Personal - Mycket trevliga.
Kassor - Oftast lite kö men det tycker jag är ok på ett så litet ställe. Sköter utlämningen av paket exemplariskt!
Parkering - funkar bra för att det är så pass lite folk där. Om alla parkeringsplatser skulle vara fulla så skulle det nog bli lite stökigt.
¤ ¤ ¤ av 5 poäng


Kommentarer
Postat av: Sanna

Hej Hanna.

Jag har som mest haft över hundra besökare /dag nu. Det har trappats ner lite igen men det är rekord för min del. :)

2010-01-24 @ 15:15:43
URL: http://scstenberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0