One mission

Jag hade en sak att kommaihåg idag. Det var att ringa Facket före klockan 12.. 3 minuter över kom jag ihåg det. Bra gjort!.. då var det stängt..
 
Klockan 06:37 imorse ringer min telefon.. Det står "Syster".. Shit hann jag tänka.. så svarade jag. Heeej Hanna! hör jag en glad röst i andra änden. Hej svarar jag mycke nyvaket.
Det var Nils haha..
Nils: jaha vad gör du då?
Jag: inget (mitt standard svar, vad jag än gör). Vad gör du?
Nils: Jag sitter och bajsar..
Jag: okej
Nils: Jag fick spela lite (på telefonen då, hans nya nöje)
Jag: Jaha, men vad gör Vidar då? (jag hörde han tjottra i bakrunden)
Nils: Han är här,mamma orkar inte gå upp riktigt.
Jag: Nähe men är ni uppe själva då?
Nils: Nä mamma är i köket med Vidar..
Jag: Jaha.. men vad ville du när du ringde då?
Nils: NÄ..*tyst* MEN jag har inte ringt..
Jag: Jo men du rinde ju till mig nu..Vet du hur man ringer till rätt person?
Nils: Nä jag tryckte bara lite och sen fanns du här..
Jag: Okej.. men du ville inget speciellt?
Nils: Nej, men vet du snart ska jag till skolan.
Jag: Ja vad roligt!! Har du gympa idag?(hans favorit).
Nils: Men Hanna det har vi inte på fredagar, vet du att det är fredag idag? imårron är vi lediga. Vi har en stor is på skolan, där vi kan åka skridskor..
Jag: Okej vad skoj.. ska du äta frukost nu?
Nils: Vi kanske får äta i soffan framför tv:n.. Hejdå!
Jag: Ja gör det och mys lite grann! Jag ska sova vidare jag..Hejdå..
 
Här har ni mostren:


Nils


Vidar
Dom är så härlig. Blev alldeles glad i morse.  Men det kändes skönt att inte vara syster som måste gå upp och börja sin dag då.. för jag var bara såå trött..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0