Smaksatt vatten

Köpte ju flera smaksatta vatten igår. Enligt LCHF sidor så är smaksatta vatten OK. Efter ett tag fick jag för mig att det kanske inte var så bra med "arom" som det innehåller iallafall. Jag ringde min allvetande vän Sanna och frågade snällt och hoppades innerligt att hon skulle säga Nej!!

Men min fråga var iallafall.. "Hur funkar det med smaksatta vatten, kan väll inte vara så farligt?"

Svar: "Hanna allt som smakar sött har de haft i socker eller sötningsmedel i och det är inte bra eftersom du inte ska äta det, om du måste så HÖGST 1 glas om dagen. Sen är bubbelvatten inte alls bra för matsmältningen, så avstå helst! Ta vanligt vatten och ha i citron eller gurka!
Drick inte när du äter, en halvtimme före eller 1 timme efter maten kan du dricka. Vätskan späder ut grejerna(de som tar hand om matsmältningen, kommer inte ihåg vad hon sa att de hette) som sköter om matsmältningen. Vilket leder till sämre ämnesomsättning, förbränning och maten ligger kvar i kroppen längre tid."

Kommentarer
Postat av: Marion

Oj, vad bra tips! Jag skulle också behöva en sån vän!

2010-07-28 @ 13:45:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0