Nationalsången

Här får ni en sneakpeak från min tisdagskväll.
Tyckte att denna låt passade bra! Ni kommer säkert att halshugga mig, men det skiter jag i. Jag gillar denna låt och jag gillar Sverige! Vet ni att det känns som att om man gillar Sverige så ogillar man automatiskt alla andra länder. Ska det vara så? Jag tycker det är hemskt att jag som svensk inte ska få uttrycka mina positiva åsikter om Sverige. Jag gillar det svenska sättet, att alla sköter sitt, sätter sig ensam på bussen, att man pratar med dom man känner och inte hela världen, att vi generellt är reserverade, att vi super oss dyngraka på helgerna istället för 1 glas vin om dagen, att vi behandlar våra hundar som familjemedlemmar, att de flest vet vad V V V (Villa Vovve & ja vad är det nu?!) betyder och då är man en riktig svenssonfamilj för mig. Jag är en vanemänniska och gillar min lilla trygga bubbla och vill gärna leva i den. Okej skriv en massa skit till mig nu då, det går bra!

Låten

Kommentarer
Postat av: Linda Larsson

Jag håller med dig! Jag är stolt över att vara svensk och det ska ingen få ta ifrån mig. att tycka om sitt land är inget uttryck för att man tycker illa om andra länder. att dom tar bort nationalsången fårn skolavslutningar tycker jag är BEDRÖVLIGT!!! så ja håller väl med dig i allt... utom att ja är stolt över att svenskar super sig dyngraka på helger. de tycker ja är kasst. kram påre

2010-06-09 @ 08:28:15
URL: http://lindaallstar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0