Spännande

En vän vill börja leva nyttigt liv i morgon. Så jag ska hänga på, fast jag ska inte börja leva ett nytt liv utan jag ska bara börja skriva upp allt jag äter igen. Viktklubben blir vårt hjälpmedel!

Jag ska fokusera på rätt livsmedel:
Det finns mat som gör att kroppen bränner fett utan att du anstränger dig. Vattenmelon är ett exempel. Den innehåller aminosyran citrullin, som ökar kroppens förmåga att bränna fett.
Hallon innehåller hallonketon, som ökar frisättningen av fett från fettcellerna.
Rent teoretiskt räcker det med 50 till 100 gram hallon och en vanlig skiva melon per dag för att man ska få effekt. Det är extremt kalorisnålt. Den som äter 500 till 1 000 gram frukt, bär och grönt varje dag kan tappa ett halvt kilo i vikt per vecka.
Mat med sting ökar också kroppens förbränning. Det höjer kroppstemperaturen.
Det är ofta kryddor som ger den brännande känslan. Även vitlök är effektivt. Det ökar leverns energiförbrukning. Vitlök ska helst ätas färsk. Man kan pressa en klyfta direkt över salladen eller i en färdiglagad gryta.
Vill man hjälpa kroppen ändå mer på traven kan man dricka några koppar svart kaffe om dagen. Koffeinet ökar kroppens förbränning. Samma sak med grönt te.
I grönt te finns en antioxidant som förmår levern att bränna mer energi. Om du dricker två till tre stora koppar förbränner du upp till 100 extra kalorier om dagen. Det blir en ganska stor effekt om man gör det varje dag.

Så det jag ska äta mycket av är..Maten som bränner fett:
Hallon
Vattenmelon
Vitlök - färsk
Rädisor
Lax
Sill
Kaffe
Grönt te
Nötter gynnar också fettförbränningen, i måttliga mängder och i kombination med frukt till mellanmål.

Kryddor som bränner fett:
Chili
Senap
Ingefära
Pepparrot
Peppar
Kanel

Kommentarer
Postat av: Marion

Kul med lite nyttiga tips, mer sånt tack ;)

2010-06-28 @ 06:30:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0