Imårron börjar mitt bättre liv..

Nu är det slut på den kontrollerande Hanna. Från och med imorgon får jag:
* Kolla på statestikgrejen endast på söndagar.
* Väga mig endast på måndagar.
* Inte väga någon mat förrutom pasta.
 
Detta tar för mycket energi att behöva tänka och fundera på så nu är det fastslaget i print.
 
Slut är det även på den mat slarviga Hanna. Nu blir det matlista och havregrynsgröt högst till frukost eller 1 gång om dagen. Har levt på enbart  havregrynsgröt och frukt länge nu.
* Matlista
* Havregrynsgört högst 1gång/dag.
* Frukost, Lunch & Middag ska intagas.
* Dricka högst 2 dagar i veckan.
* 2 liter vatten om dagen.
 
Jag ska också försöka lära mig äta korv.. Jag vill kunna äta sån lätt mat som korv och mackaroner, köttbular, blodpudding och pannkaka. Men jag har väldigt svårt för all sån mat som vi åt när jag bodde hemma.


Snacka om motsägelsefull mina mål är, den ena sidan ska släppa kontrolen och i det andra skajag ta kontrollen och bli mer kontrollerad.. haha..

Har ni några mattips till mig?! Jag ska sätta mig med spåningen om mat för veckan nu!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0