Ringa polisen?!

Jag gick ut och satte mig i solen för ett tag sedan och skulle räkna lite matte. Mina "gubbar på bänken" har utvecklats till en grupp människor i olika åldrar och kön på allt från 3 till 15 personer. Idag är dom 9, de är dock uppdelade i två gäng. Det kom fram en tjej och ville klappa min hund, hon satte sig ner och började prata om att Jag går på folkhögskolan för att jag ser ut som en sån. Tack för den N! Nyss blev det värsta bråket mellan två tjejer N & A heter dom. A gick efter ett tag ifrån det första gänget och satte sig med de två killar som satt bakom mig i skuggan av trädet. Nu sitter dom där och röker brass som de säger. Den ena säger att de ska sluta snacka så mycket, jag satt ju liksom typ 5 meter bort. Människorna som går förbi kollar lite i smyg på mig och deras blick ser ut typ som att de avskyr mig utan att de överhuvudtaget känner mig eller att det tycker synd om mig. Jag tycker inte synd om människorna på bänken och jag avskyr dom absolut inte, de kan göra något åt sin situation om de verkligen vill och får möjlighet. Jag ser det som att de är människor som är i den situationen just nu och de gör korkade grejer och tar dåliga beslut. Ingen människa kan ta ett vettigt och genomtänkt beslut med en sinnesförändrande drog i kroppen. De pratar mest om hur dåligt deras liv är och vem av dom som är mest alkoholiserad, vem som snott mest cyklar, vem som har mest misslyckade barn, vem som ligger med vem och hur de ska få tillräckligt att dricka/droga idag. Tragiskt javisst men är det inte hemskt att man 2010 kan sitta ute i Bollnäs och ta droger utan att en enda människa gör något? Så jag funderade på vad kan man göra? Jo ringa polisen, som antagligen inte gör något överhuvudtaget..

Jag tar totalt avstånd från droger, men när du går ute i Bollnäs vid Vågen nu så känns det som att du är i ett knarkarkvarter, det doftar sött och kvalmigt, precis så som vi tydligen vill ha det i Bollnäs!

Kommentarer
Postat av: Linda Larsson

De är tragist hur de blivit

2010-05-19 @ 09:22:41
URL: http://lindaallstar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0