Bloggar

Gud va mycket bloggar det finns. Idag har jag klickat runt mig i "bloggvärlden".
Det jag störs mest av är alla mammabloggar, de som nyss har fått barn eller har flera. De är så jävla gnälliga och verkar så gärna villa ha ett "vanligt" liv. Förstår man inte när man bestämmer sig för att skaffa barn att man har ansvar för dom hela resten av sitt liv sen? Jag hatar att läsa och se på kort hur mammor(och pappor, men dom har oftast ingen blogg) röker och festar och beteér sig som en fjant. Jag anser att om man har skaffat barn så är det dennes ansvar att offra sig för sitt barn. Sluta rök, sluta festa och ta för fan ansvar och lämna inte bort ungen till din mamma hela tiden, varje helg för att kunna gå ut! Hur fan är man funtad, jag blir rädd, på riktigt.

Några av mina vänner säger att deras liv började när de fick barn, de fick en viktig uppgift i livet. Jag trodde det var så det var, men tydligen inte för alla. Jag tycker dock att även mammor och pappor får ha ett socialt liv men måste man ut för det? Gå ut för all del men jag fattar inte hur du tänker.

Sedan det med rökning, jag tycker inte det är okej. Aldrig egentligen, men speciellt inte när man har barn. Om man tagit sig till den situationen så bör man fan sluta och ta sitt ansvar. Barn blir skadade av rök. Det finns ingen ursäkt what so ever.. SLUTA bara..
& ja alla rökare jag skulle lätt kunna sluta med allt om det jag gjorde var skadligt för mitt barn eller för någon annan i min omgivning. Just nu har jag ju slutat med precis allting gott?! YES! Om jag kan så kan du!

En annan grej, tänker mamma bloggarna på att allt de skriver finns kvar på internet? Deras barn kanske hittar denna information om 15 år och hur tror ni dom då känner när de ser hur jobbig och dryg deras föräldrar tyckte att de var som barn. Jag tror fan inte dom är smarta!

Måste tillägga här att jag inte tycker såhär om de "mammabloggar" som mina vänner skriver..för dom har inte det beteendet. De kan också självklart lämna bort sina barn och vilja ha ett "normalt" liv ibland men inte alls som de där extrema jag skriver om. Jag tänker inte vara så elak att jag lägger ut adresserna här.. men om ni verkligen vill läsa så skicka ett mail till mig så ska ni få någon adress att klicka in på:).

Sen är det ju alla dessa "storbloggar". Jag hänger inte riktigt med på vad det är de skriver som är så intressant, jag läser ingen sån blogg. Eller jag läser Tyras.se ibland men hon känns som en vanlig tjej med massa driv bara! 
Allt jag skriver på bloggen står jag för just för stunden, men jag kan ju ändra mig ett år senare. Jag utsätter inte min omgivning för mer än vad jag anser att de tål. Om det bara gällde mig så skulle jag kunna skriva mycket mer om min omgivning och allt annat på bloggen. Jag är nöjd med min insats, jag skulle nog vilja läsa min blogg.. haha..

Kommentarer
Postat av: MalinKalin

Sv: Ja det var jättegott :) Japp jag kommer hem till helgen. Tänkte gå på bonden och fira lite på fredag :) Ska du me?

2010-11-15 @ 18:41:56
URL: http://malinkalin.blogg.se/
Postat av: MalinKalin

Sv: Jaha vad kul :P Du får väl komma dit då om du ändrar dej i alla fall :)

2010-11-15 @ 19:03:22
URL: http://malinkalin.blogg.se/
Postat av: Malin

Jag håller med dig till 1000% Jag själv är en mamma på 20 år som har en son på 7 månader, det är väldigt många som har fördomar för att jag är så pass ung, men jag vet fan äldre mammor än mig som jämt är ute. Jag har lämnat bort min son två gånger på sju månader, Och det har varit då mina två kompisar fyllt 20. Jag skulle aldrig någonsin klaga eller gnälla över att jag "måste" umgås med min son, Han är hela mitt liv.

2010-11-16 @ 09:33:55
Postat av: Linda Larsson

Ja vill läsa Hanna. Skicka adresser. Håller med dig, det är tragiskt. Synd om barnen. KRAMS

2010-11-16 @ 14:27:38
URL: http://lindaallstar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0