Mat shopping

Det är så roligt att handla mat! Jag älskar att gå i affärn och komma på nya rätter och plocka på mig massa mat. Nu är det inte alltid jag måste läsa på förpackningen heller för jag har koll. Jag har koll på LCHF maten så bra att jag kan ta en vara utan att läsa på den haha.. löjligt för er men skönt och stort för mig.

Jag har nog aldrig haft en större handling än idag. Jag tänkte att jag ska visa vad en sån som mig handlar, intressant?!
Fick massa gott och nu är hela frysen och kylen fullproppad.



2 kg nötfärs
6 paket bacon
2 kg kyckling
4 laxfileér
2 fläskfile
2 fläskinner (något, typ som fläskfilé)
Fläsk i skivor
1,4 kg kassler
rostbiff

2 pack ekologiska ägg(6pack)
5 cremefraiche
6 st 5 dl grädde
6 kakor mörk choklad (ska baka julgodis längre fram mot jul ni vet)
smör
oliver
vitlök
2 fetaost
frysta blandade bär
2,5 KILO hallon
hackad fryst spenat
persilja
lime
purjolök
kesella kvarg
250 gram *2 champinjoner
ekologiskt kakao
blomkål
broccoli
2 påsar mandlar
hasselnötter
små tomater
gurka
hårfärg
vitlöks peppar

kattsand 117 kronor
kattmat 50 kronor
strumpor 30 kronor
julpapper 10 kronor
stekpanna 100 kronor
5 paket tuggummi 50 kronor

Jag tycker att jag fick mycket för pengarna! Det blev totalt 1641 kronor!

Kommentarer
Postat av: Marion

Det verkar vara även en ekonomisk vinst, denna diet.



Jag har försökt haft matbudget i flera månader, om inte år, men vi spräcker den varje gång, men jag vägrar höja taket på den, och nu kanske man klarar av budgeten! Tjoho!

2011-02-14 @ 07:56:15
URL: http://noiram89.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0