Personlig utveckling

Hur gör ni för att utmana er själva? För att lära er mera om er själva? För att utmana era färdigheter?
Jag tycker att det är otroligt viktigt att inte stanna upp i huvudet. Det är ganska lätt att fastna i gamla mönster och beteenden. Jag har otroligt lätt att stanna kvar i det gamla för att jag inte "orkar" eller vågar ta mig vidare. Så har jag alltid tänkt. Men jag tror inte längre att det är så, jag tror det är för att jag inte har vetskapen hur jag gör. Hur kommer man vidare?

Jag har massor av visioner, ni vet det där fina ordet som är samma sak som VILL. Men jag vet inte hur jag ska ta mig dit. Det är ju det som är viktigt. Många säger att det är viktigast att veta vad man vill men jag håller inte med. För det spelar ingen roll vad du vill om du inte vet hur du ska ta dig dit. Det är lika viktigt att veta vad man vill som att veta hur man ska ta sig dit. Jag behöver hjälp.

Idag har jag aktiverat mig med att lyssna på Raymond Ahlgren, han säger rätt mycket viktiga saker. Han pratar ganska folkligt men lite klurigt ibland. Han pratar mycket om att alla har ett val och att människor ofta befinner sig i ett sovande tillstånd och bara klagar på alla som lyckas. Men alla kan bli den lyckade människan. Jag tror det är hans syfte.

Har jag snurrat in er nu så ni blir förvirrade. Detta är en stor del av mig jag lyssnar på mycket föreläsningar, speciellt om personlig utveckling. Det är nog inom det jag till slut vill jobba. Frågan är bara hur..


Kommentarer
Postat av: MalinKalin

Det där lät ju rätt vettigt. Jag brukar oftast fastna i gamla vanor och har lite svårt att bryta dom :P

2010-10-24 @ 13:31:51
URL: http://malinkalin.blogg.se/
Postat av: Millah

Hej... Allt bra?

Är du tävlingsintresserad?



Jag har igång massa tävlingar nu

& det kommer in nya titt som tätt.



Lottar bl.a ut Britney Spears nya parfym!



Var gärna med och tävla =)

--> http://millahoman.blogg.se/2009/august/tavlingar.html



Är du int intresserad så ber jag så hemskt mycket om ursäkt..

Ta hand om dig =) Kramar // Millah

2010-10-24 @ 14:28:49
URL: http://millahoman.blogg.se/
Postat av: Millah

Okej =) ha det så bra iaf kram

2010-10-24 @ 15:24:22
URL: http://millahoman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0