Rökning all over

Idag på stranden höll jag på att få andnöd. Jag får så sjukt ont i huvudet av rök. Det visar sig till och med att jag nog aldrig varit dålig på grund av enbart alkohol i mina yngre dagar utan det var röken på Tranan som var grunden till mit usla mående.
Jag blir så jävla irriterad på rökare. De tror att de äger hela världen. Även om de bestämt sig för att röka ihjäl sig så betyder inte det att jag har bestäm mig för det. Inte heller alla barn och djur som blir utsatta för passiv rökning. Passiv rökning är lika farligt om inte ännu farligare, ni vet det va? Annars borde ni läsa på!
Grunden till detta inlägg är en händelse igår när jag pratade med Nils, mitt lilla hjärta.
Det skär i mitt hjärta när Nils säger att man MÅSTE RÖKA efter maten till exempel. Igår när vi hade ätit på resturangen så försvann Linda, jag frågade Nils vart hon tog vägen. "Jamen hon har gått och rökt vet du väll" så jag muttra något och sa att man dör av att röka. Då säger Nils "Men Hanna alla röker efter maten" Så jag sa "Nej det gör verkligen inte alla, utan det är några få som inte förstått hur farligt det är ännu. Men vilka menar du?" för jag tänkte att han har förnuftiga människor runt sig. "Mamma, mormor, morfar och så UK röker mycket" Så det är mest till er detta inlägg riktar sig.
Tänk att ni får en 7 åring att tro att det är NORMALT och ett måste för alla vuxna människor att RÖKA!!
Så man kan ju fundera hur ni är funtade och tänker. Rökare är för mig de mest egoistiska människor jag vet. De Röker och riskerar att DÖ(alltså inte leva längre) av rökningen(vilket drabbar alla oss runt omkring väldigt mycket också), de riskerar alla andra människors hälsa på grund av passiv rökning och de ger sjuka ideal till barn. Ni vet att det står "RÖKNING DÖDAR" på cigarett paketen va? Undra varför!!
Jag har så sjukt svårt att förstå detta med rökning och det finns nog inget som retar mig mer, kankse är det för att jag är så grymt rädd att mina nära och kära ska bli sjuka i Kol eller Cancer och försvinna från mig. Jag blir också väldigt besviken på människor som röker på grund av  att de tycker att det är mer värt än att leva ett långt och hälsosammare liv tillsammans med mig och resten av alla människor.
Jag har inte någon som helst lust att ge er några bilder idag, men det kanske ändrar sig när jag skrivit av mig lite.. Nu ska jag svalka mig lite i poolen.
Idag på stranden höll jag på att få andnöd. Jag får så sjukt ont i huvudet av rök. Det visar sig till och med att jag nog aldrig varit dålig på grund av enbart alkohol i mina yngre dagar utan det var röken på Tranan som var grunden till mit usla mående.

Jag blir så jävla irriterad på rökare. De tror att de äger hela världen. Även om de bestämt sig för att röka ihjäl sig så betyder inte det att jag har bestäm mig för det. Inte heller alla barn och djur som blir utsatta för passiv rökning. Passiv rökning är lika farligt om inte ännu farligare, ni vet det va? Annars borde ni läsa på!
Grunden till detta inlägg är en händelse igår när jag pratade med Nils, mitt lilla hjärta.

Det skär i mitt hjärta när Nils säger att man MÅSTE RÖKA efter maten till exempel. Igår när vi hade ätit på resturangen så försvann Linda, jag frågade Nils vart hon tog vägen. "Jamen hon har gått och rökt vet du väll" så jag muttra något och sa att man dör av att röka. Då säger Nils "Men Hanna alla röker efter maten" Så jag sa "Nej det gör verkligen inte alla, utan det är några få som inte förstått hur farligt det är ännu. Men vilka menar du?" för jag tänkte att han har förnuftiga människor runt sig. "Mamma, mormor, morfar(?! han sa honom iallafall) och så UK röker mycket" Så det är mest till er detta inlägg riktar sig.

Tänk att ni får en 7 åring att tro att det är NORMALT och ett måste för alla vuxna människor att RÖKA!!
Så man kan ju fundera hur ni är funtade och tänker. Rökare är för mig de mest egoistiska människor jag vet. De Röker och riskerar att DÖ(alltså inte leva längre) av rökningen(vilket drabbar alla oss runt omkring väldigt mycket också), de riskerar alla andra människors hälsa på grund av passiv rökning och de ger sjuka ideal till barn. Ni vet att det står "RÖKNING DÖDAR" på cigarett paketen va? Undra varför!!

Jag har så sjukt svårt att förstå detta med rökning och det finns nog inget som retar mig mer, kankse är det för att jag är så grymt rädd att mina nära och kära ska bli sjuka i Kol eller Cancer och försvinna från mig. Jag blir också väldigt besviken på människor som röker på grund av  att de tycker att det är mer värt än att leva ett långt och hälsosammare liv tillsammans med mig och resten av alla människor.

Jag har inte någon som helst lust att ge er några bilder idag, men det kanske ändrar sig när jag skrivit av mig lite.. Nu ska jag svalka mig lite i poolen, sitter vid poolen och bloggar nu.

Ps Hanna vi är Mittimellan Magaluff och Palma Nova. Hotellet heter TRH Palma Nova klicka på namnet så kommer du till hotellet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0