Efterlyst

Har precis kollat på efterlyst och det är verkligen dålig reklam för Bollnäs. Först var det Mats Alm nu är det Christian Larsson. Det är som att vi bor i en liten by där all människor är galningar. Inte undra på att jag är mörkrädd när jag går ut på kvällarna med Baltazar. 3 personer är misstänkta för Christians försvinnande, tydligen är alla ifrån Bollnäs. Knark situationen i Bollnäs har länge varit sjukt underskattad av Polisen och Kommunen. Jag hoppas innerligt att de ska ta tag i situationen men jag inser samtidigt att ingenting kommer att göras. De pratar om att Christian har fått den hjälp han behöver. Den hjälp beroende människor behöver finns inte i Bollnäs som jag ser det. Den har aldrig funnits.
Det var ju en tjej som tog en överdos och dog för ett tag sedan också, vad hände efter det? Inget absolut ingenting!

Jag blir så upprörd över detta men samtidigt handlingsförlamad. Mest blir jag förbannad på Polisen som skulle kunna göra så mycket mer än att sitta och spana på droghandeln. Näst mest förbannad blir jag på Kommunen som inte skaffar en ordentlig behandling för de som verkligen vill bli drogfria. Vad kan jag som enskild människa göra för att situationen i Bollnäs ska bli bättre? Det ska jag verkligen fundera över. Återkommer när jag kommit på en lösning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0