Politiken gör mig galen..

Gud nu ska jag bestämma mig. Val kompassen är min bästa vän haha..
Mina "Hjärtefrågor" är
Skolan (Mer personal och bra lokaler. Även resurser för att ta hand om de som inte riktigt klarar sig själva i skolan)
Invandringen (Jag tycker att Sverige ska sluta ta in så mycket människor och istället ta VÄL hand om de som vi redan har här i landet. Jag tycker svenska språket är en självklarhet liksom våra lagar och traditioner. 1 av 5 personer i Sverige har utländsk bakrund, om vi fortsätter i denna takt kommer vi snart inte ha något "Svenskt" kvar. Vi får inte ens sjunga nationalsången för att det är rasistiskt. Jag är verkligen inte rasist på något vis men jag har väldigt mycket åsikter om vad som bör vara ok i Sverige och inte)
Kriminalitet (jag vill ha hårdare straff och mer poliser)

Några påståenden:
"Kärnkraften bör byggas ut"
Nej, jag är helt emot detta. Jag gillar Vindkraft, men jag är egentligen inte alls tillräckligt påläst för att bedöma dessa frågor.

"Ersättningen från A-kassan ska höjas"
Nej, det tycker jag inte.

"Straffmyndighets åldern ska sänkas"
Ja, det tycker jag. Om man begår ett brott så ska man straffas, ungdomlig dumhet är överskattat.

"Skatterna bör sänkas mer för alla som arbetar"
Nej, det tycker jag inte, finner ingen orsak till detta.

"Alla gymnasieprogram bör leda till högskolebehörighet"
Ja, det gör ju allting mycket enklare i det fortsatta livet.

Resultatet blev såhär:


Sen gjorde jag det stora testet på 26 frågor, men jag känner att det är omöjligt för mig att svara på frågor om Varg jakt, Uran brytning, NATO operationer i Afghanistan, global skatt och om museer ska ha fri entre?! Det är ju helt sjukt oviktigt för mig min lilla bubbla som jag lever mitt liv i.


Jag provade ett till test på 50 frågor men jag svara bara på 40 stycken..

eller


Kommentarer
Postat av: Sarah Stacy Moatamid

Wow, duktig du är som är så insatt :D

2010-09-18 @ 22:50:08
URL: http://zsarahs.blogg.se/
Postat av: Sarah Stacy Moatamid

Sv; du är visst insatt :D Hahahahah fan vad läskigt, den låten satte sig på skallen idag så jag sjöng på den hela dan jag med :D

2010-09-18 @ 23:00:11
URL: http://zsarahs.blogg.se/
Postat av: Sarah Stacy Moatamid

Sv; Nej vad gullig du är!! Tack så jävla mycket, du gjorde min dag :D

2010-09-18 @ 23:09:20
URL: http://zsarahs.blogg.se/
Postat av: Johanna

Så svårt!! Jag är ju rödgrön men enligt pappa så är det risk för att det blir för jämt i valet mellan röd och blå, alltså ingen får majoritet, och då kan Sverige Demokraterna komma in i riksdagen. Så om jag röstar blått är det större chans att de får de majoritet och SD kommer inte in i riksdagen. Men jag vill ju inte rösta blått och jag vill inte att SD ska komma in i riksdagen?! Krångligt!!

2010-09-19 @ 12:18:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0