Äntligen hemma

Nu liggar jag här i min säng och finular på saker och ting. Jag har varit borta en heldag hemifrån och det känns som att jag vait borta i 3 dar. Jag fick ett fint välkomnande av Katten som kräktes rakt på mina nytvättade påslakarn som jag ännu inte "hunnit" lagt in i skåpen. Jag skjutsade nyss ner Sofia, Veronica, Danne och Andre på Sport In. Är nöjd med att jag inte ska ut ikväll. Mitt bröst svider och klias och jag är grymt trött så det blir la sova för mig inom en snar framtid.

Varför har ingen av er varit med och tävlat?!?! Det är inte så svår grej att skriva ett recept?! Ähe fan jag är grymt besviken på er allihopa! Gå in här och tävla NUUU!!

Imorgon ska jag knopa ihop en ny vårig header och sola på balkongen!
Jag googlade på mitt namn.. detta är bilden jag får upp:)..Gonatt..

Kommentarer
Postat av: Malin

Okej, jag har ett recept. Det är förmodligen stulet från något "riktigt" från början men jag har fixat o trixat till det lite för att passa MIG.

Det är fånigt enkelt, men ändå en av mina absoluta favoriträtter. (onyttigt skulle jag tro dock)



Koka fullkornspasta.

Stek bacon. När baconet nästan är klart lägger du dit en burk champinjoner.

Trixa under tiden ihop en äggula, ca 1 tsk pesto, s.o.p, chilipulver och MASSA riven ost i en bunke.



Jag brukar röra ihop allt i pastakastrullen (efter jag hällt av vattnet givetvis), först bacon o svamp o sist äggröran.



Första gången tyckte jag det lät läskigt med "råa" ägg men det smakar inget ägg. Tror det mest är för att hålla ihop allt.



Enkelt och galet gott. (Min och Niclas favoriträtt) Vi tycker det är vardagslyx (;

2011-04-17 @ 09:51:30
URL: http://lilldjupas.blogg.se/
Postat av: Malin

Åh! Får man skriva ett till?



Gör en "marinad" av lika delar soja och matolja och sedan ca 1 msk chilisås.

Blanda den med kycklingfile eller fläskfilebitar.

Grilla i sådan där elgrill.

Blanda en "sallad" till innehållande;

1 Påse blandsallad från ica

färska champinjoner

svarta oliver

soltorkade tomater

rödlök

köpta krutonger (gärna med vitlökssmak)



Gärna vitt vin till och choklad till dessert!

(Som du märker är jag lat och matkräsen)



Detta är min absoluta helgfavorit! (:

2011-04-17 @ 09:55:32
URL: http://lilldjupas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0