Mysmiddag

Ikväll blir det middag hos fina Malin. Hon sa tidigare idag när vi pratade att det vore kul med en ren LCHF middag. Men jag blev lite tveksam, jag har inte riktigt någon fantasi idag. Grejen är den att jag äter de simplaste rätterna som jag verkligen tycker är goda. Men det är oftast en laxfilé med två kokta broccoli eller lite squash och fetaost. Det är ingen big deal. Jag vet att det är gott men jag känner att jag inte längtar så mycket till mat längre. Jag äter för att jag bör äta. När jag är helt inne på LCHF spåret så är jag sällan sugen eller hungrig på mat. Jag äter för att jag ska helt enkelt. Därför har jag svårt att nuförtiden säga "Åhh vad jag är sugen på...." det är borta. Skönt är ett ord som oftast beskriver denna känsla men ibland kommer ordet tråkigt in i huvudet.

Jag kan njuta av maten när jag väl äter den men mat har inte alls samma inverkan på mig längre och jag tror att det är därför dieten funkar för mig.

Chokladmousse med hallon kan jag längta till och det kommer jag käka ikväll..

Kommentarer
Postat av: Anonym

Svammel, fattar nada av vad du säger.

2011-07-16 @ 20:05:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0