Konversation rakt in i hjärtat

Jag får så jäkla mycket av denna blogg som ni inte kan ana. Det är inte pengar, eller produkter som gör det utan det är ni läsare. Jag har kontakt med flera tjejer via mail och sms för frågor, peppning eller bara en kontakt om det är skit jobbigt någon dag. Jag kan sitta och le en hel kväll när jag svarar på dessa mail. Jag kan verkligen känna igen mig i frågorna i de första mailen om "Kan detta verkligen funka?", "Kommer det att funka för MIG?" och "Tror du att jag kommer att orka?". En vecka senare får man mail om hur jävla lätt det är. Någon vecka senare ändå får man mail om "vad fan ska jag äta nu, är såå less på allt?", "Hur gör jag när jag ska på fest i helgen?" eller "Jag bajsar aldrig, vad är fel?".

Sen efter 5 veckor eller 5 månader får man ibland ett mail om hur lilla jag har påverkat någonting positivt för en annan människa. Det är helt sjukt! Alla människor gör precis allting själva men ibland kan det vara skönt att ha någon som mig. Någon som har 1 minut över att svara på ett sms eller svara på de frågor man har via mail. Inte expert hjälp utan bara svar från en som har varit där. Det kan också vara skönt att inte känna denna person, man kan erkänna sina misstag lättare. Några läsare har fått för sig att jag är perfekt vilket jag egentligen tycker är en omöjlighet om man läst här en vecka. Men jag ändrar snabbt alla "missuppfattningar" och det känns som att man lär känna flera härliga människor ute i landet. Jag saknade en person som mig själv i början av min LCHF karriär!

En konversation på Facebook kan se ut såhär..

Ebba
Hej Hanna kul
att du accepterade
Hanna Jonsson
Hej!
Ebba
Hoppas allt är bra, ja har gått ner massor i vikt byxorna bara hänger, helt otroligt va taggad jag är
Hanna Jonsson
Va? Meen gud va roligt!
Ebba
Du är den som inspirerade mig, den "vän" fast vi ej känner varan du fanns där fast det bara var på sms  nu e jag igång kommer nå mitt mål denna gången  tack för att du finns;)
Hanna Jonsson
Men herregud du har klarat allt galant helt själv!!
Nu kämpar vi framåt tillsammans!!
Hur mycket har du gått ner nu då? Hur mycket till vill du gå ner?
Ebba
Din blogg e kul och följa den gav mig vilja att fortsätta o till och med börja skriva blogg det hjälpte
Vägde 98,5 när ja började för nästan 5 veckor sedan nu är ja nere i 94,4 kul;) målet är - 30 kg på ett år va tror du är det möjligt?
Hanna Jonsson
Vad roligt att du tycker det. Det är många som vill att jag skriver mer om viktminskning men jag tycker att övrigt i livet också är viktigt. Det är svårt att skriva om LCHF om det inte är någon speciell fråga eller något jag nyligen upptäckt.
Ebba
Ja vi får peppa varandra;) helt klart
Hanna Jonsson
Ja, jag tror att det är möjligt. Jag har typ lika mål som dig framöver jag då !
Ebba
Ja håller med dig, det är kul och variera lite övriga livet är viktig för en själv man behöver skriva av sig tankar ibland och inte bara tänka på viktminskning
Ebba
Hej Hanna kul
att du accepterade

Hanna Jonsson
Hej!

Ebba
Hoppas allt är bra, ja har gått ner massor i vikt byxorna bara hänger, helt otroligt va taggad jag är

Hanna Jonsson
Va? Meen gud va roligt!

Ebba
Du är den som inspirerade mig, den "vän" fast vi ej känner varandra. Du fanns där fast det bara var på sms  nu e jag igång kommer nå mitt mål denna gången  tack för att du finns;)

Hanna Jonsson
Men herregud du har klarat allt galant helt själv!!
Nu kämpar vi framåt tillsammans!!
Hur mycket har du gått ner nu då? Hur mycket till vill du gå ner?

Ebba
Din blogg e kul och följa den gav mig vilja att fortsätta o till och med börja skriva blogg det hjälpte
Vägde 98,5 när ja började för nästan 5 veckor sedan nu är ja nere i 94,4 kul;) målet är - 30 kg på ett år va tror du är det möjligt?

Hanna Jonsson
Vad roligt att du tycker det. Det är många som vill att jag skriver mer om viktminskning men jag tycker att övrigt i livet också är viktigt. Det är svårt att skriva om LCHF om det inte är någon speciell fråga eller något jag nyligen upptäckt.

Ebba
Ja vi får peppa varandra;) helt klart

Hanna Jonsson
Ja, jag tror att det är möjligt. Jag har typ lika mål som dig framöver jag då !

Ebba
Ja håller med dig, det är kul och variera lite övriga livet är viktig för en själv man behöver skriva av sig tankar ibland och inte bara tänka på viktminskning..
SLUT

Fattar ni vilken härlig känsla jag får av att en människa har förändrat sitt liv och det liiite på grund av min blogg som jag kan vara så otroligt trött på ibland. Det är sånna här grjer som gör att jag fortsätter tjata och gnata här ute i Cyberspace.

Kommentarer
Postat av: Olivia

=) GO GIRL =)

2011-10-06 @ 10:28:57
Postat av: Malin

Jag Måste verkligen prova på Lchf!

Tycker det är dags att vi ses också!

Ska vi slå två flugor i en smäll och ha en lchf-kurs?!

2011-10-06 @ 11:23:30
URL: http://malinspng.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0