På tåget

201109191208 (MMS)

Boken är slut och jag är snart hemma i Bollnäs. Drömde en så läskig dröm i natt. Jag och Emma var ute och gick på landsvägen i Växbo. Vi var påväg till tåget. Vi får syn på två små björnungar i diket. Jag blev glad och vi skrattade lite när vi såg hur dom lekte. Sen kommer jag på att mamman borde vara i närheten. Då ser jag henne på andra sidan vägen, bakom oss så vi är mitt i mellan. Hon var hysteriskt arg och vrålade högt. Man såg allt, elaka ögon, klorna och tänderna fulla med slem. Plötsligt så dyker en person upp med sin bil som är full med människor men när vi hoppar in så finns det stor plats till oss. I bilen sitter människor som jag en gång har litat på men som svikit mig. Alltså människor som jag inte tycker om eller litar på. Sen tar drömmen slut. Vad betyder detta? Att jag har ett mål och att jag har någon vid min sida. Att det kommer att finnas någon lockelse vid sidan av "vägen" och om jag lockas så kommer hotet. Sen får jag hjälp av "dåliga" människor. Hmm eller så betyder det ingenting?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0