Kaxigt

Jag var inne på en hemsida ikväll och hittade den här frasen "Jag har kunskapen om vad din kropp mår bra av". Det känns orealistiskt att veta vad alla människors kroppar mår bra av. På vilket sätt kommer jag att må bra om jag gör som hon säger? Kommer jag att vara mätt hela tiden? Kommer jag att vara pigg och allert i huvudet och kroppen? Vad är "Må bra" för henne? Är det samma sak som för mig?

Jag menar om hon skulle rekommendera mig att äta tallriksmodellen tex, då VET jag att min kropp rent kroppsligt skulle må mycket sämre än vad den gör nu när jag äter LCHF kost. Om hon skulle rekommendera mig att springa så vet jag att mina knän skulle börja hoppa ur led igen. Jag undrar verkligen vad hon skulle kunna rekommendera till mig så att jag mår bra. Jag är jobbigt nyfiken på detta. För man får ju ett löfte i hennes text att hon har kunskapen och om jag då gör som hon säger borde jag må bra sen.

Eller det kanske inte ens handlar om mat och träning? Fast hon driver ju ett gym och är kostrådgivare så det låter ju otroligt att det inte skulle vara så.

På min fråga (på Twitter, högst 140 tecken) vad hon rekommenderar svarar hon "förespråkar att man väljer medvetet, förstår kroppen, slutar banta och börjar äta, minst 5 ggr/dag mkt protein" - jag känner att jag väljer medvetet, jag har aldrig förstått min kropp så bra som jag gör nu, bantar gör jag dock, 3 gånger topps äter jag och mycket protein äter jag. Så jag lever lite som hon lär haha..

Känns inte bara hela meningen för lovande?

Jag blir provocerad som fan iallafall och det är inte varje dag det händer kan jag lova haha.. Men det är kul med nya vinklar och synsätt! Jag tror på att ha som mål att må bra! Det är alla människor värda!

Kommentarer
Postat av: Lilldjupa

haha, ja det är helt klart en provocerande mening.. Men om en inte överanalyserar den så är det bra marknadsföring

2012-04-25 @ 08:45:43
URL: http://malinspng.blogg.se/
Postat av: MalinKalin

Sv: Nja fast jag har ju liksom ingenstans att vara och göra svartjobb :P



Jag tror inte det finns en sorts kost som passar alla. Man behöver nog olika allihop.

2012-04-25 @ 22:09:40
URL: http://malinkalin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0