Kämpar dag

Ibland måste jag kämpa för att stå emot allt som jag inte vill äta. Idag har verkligen varit en sån dag då nåonting i mig vill äta allt som mina ögon faller på. Chokladbollar, damsugare, chokladkaka och allt annat som finns i kylen på jobbet känns bara 10 sekunder ifrån min mun. I natt blev jag sjukt sugen på korvbröd, ni vet sådär färska mjuka och gooda. De luktar så himla gott! Jag nöjde mig såklart med doften. Sen hittade jag Lindas nybakta solrosfrönsbröd på bänken och dom såg grymt goda ut. Jag luktade lite och klämde lite på dom, men åt dom inte. Sen skulle jag städa imorse och då hittade jag en Dollarburk med lösgodis i Lindas låda. Men det lockade faktiskt inte så mycket. Dels för att de är hennes såklart men jag kände inget begär efter just lösgodis.

Nu har jag kollat på Vad blir det för mat och där gjorde Per Banana split!! Den förföljer mig. Ni kommer ihåg att jag skrev om det för någon vecka sedan? En galet god blandning som jag kanske inte skulle kunna tacka nej till idag om någon knackade på dörren med en banana split. Detta skulle såklart aldrig hända eftersom ingen jag känner skulle utsätta mig för det haha.. Har även blitt sugen på Lyxshake från Max. Hallon sorbet, Oboy med limpmacka med ost, pizzadegs bröd och ja typ allt som jag inte äter. Tur är det iallafall att jag blir sugen på det i någon minut och sen är det borta. Fast nu kommer det tillbaka lite när jag rabblar upp allting haha..

Ja nu vet ni hur en kämpar dag kan se ut i mitt liv. Allt är inte så enkelt som det ibland kan tros. Men jag vet ju nu att det där "suget" eller tanken att jag vill ha något oftast är på grund av att jag ätit för lite. Sen vet jag också att jag alltid vinner över det, om jag vill!

De gånger jag äter någonting utanför min diet så är det ett aktivt val.
Detta är såklart inte klokt för alla er som vill gå ner i vikt. Jag ser dock detta som ett långsiktigt projekt som jag kommer att leva med. Därför måste jag lära mig att hantera att äta någonting jag vill(alltså utanför LCHF kost) ibland (absolut inte för ofta, har dock inga fasta begränsningar, det kan vara 1 kväll en månad och under en 8 dagars resa till Spanien nästa)för det vill jag kunna göra. För mig känns det lättare att komma tillbaka till striktheten igen nu när jag fortfarande vill gå ner i vikt än sen när jag kanske känner mig "färdig"! Hänger ni med? Jag vill ha med mig positiva minnen av att jag klarar avsteg och att det INTE är svårt. Men det var sjukt svårt innan jag lärde mig att kontrollera mig själv. Jag är inte längre orolig att jag inte kommer att nå mina mål. Jag har vetskapen att jag klarar det.

Vad jag vill säga med detta är att efter en "kämpar dag" är jag mycket stoltare och gladare över mig själv eftersom alla de andra dagarna så har allt bara gått av sig själv. Det är en underbart härlig känsla att känna kontroll över sin hjärna och kropp!

Kommentarer
Postat av: sanna

du har bra karaktär o det tycker jag du ska tänka på varje gång du blir super sugen "jag har bra karaktär" litet mantra för mig att stå imot iaf=)

2012-02-15 @ 21:18:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0