Kepler & Morgan & Mari & Sofi & Camilla

När vi ändå är inne på läsning och böcker. Jag köpte några böcker på bokrean. Har läst att Kepler ska vara riktigt bra, vet ni? Morgan Alling är en person som jag verkligen är nyfiken på så den fick också hänga med hem. Jag hörde lite av hans sommarprat via datorn för några månader sedan. Han verkar ha haft ett riktigt skitliv. Jag har upplevt honom som väldigt falskt sprallglad. Det kan vara så att han kanske är ärligt glad för att han har det liv han har? Jag ska läsa boken och se om jag känner att jag får en annan syn på honom efter den. Han verkar ju otroligt trevlig och snäll iaf så jag kan unna honom några slantar!

Tydligen är Lars Kepler ett påhittat namn och att det egentligen är två personer som har skrivit böckerna. Detta för att böckerna ska vara fristående utan förhandsuppfattningar. Underligt? Ja men jag hoppas dom är bra. "Hypnotisören" kom först, sen "Paganinikontraktet" och förra året 2011-11-11 kom "Eldvittnet". Jag köpte dom som ljudböcker, tycker det är lämpligt.


Jag är även jättenyfiken på Sofie Sarenbrants bok "Vecka 36". Har ni läst den? Jag har inte sett den i någon affär jag varit i ännu, den kanske bara säljs via internet? Hon har tydligen skrivit "Vila i frid" och "Istället för dig" också. Jag ska kanske köpa dom efter att jag läst Camilla Läckberg nu och sen Kepler, Morgan och sen har jag Mari Jungstedts böcker här i min "olästa hylla" också. Spännande! jag har en riktig läs vår framför mig.

Jag gillar pocket och ljudböcker bäst. Vad gillar ni? De inbundna är så klumpiga att släpa med och att läsa tycker jag. Men dom är ju fina att ha i hyllan, men just nu har jag bara böcker som jag inte har läst uppe i lägenheten och resten i förråden eftersom jag inte har så mycket plats och då kvittar det ju om dom e fina.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0