Städa

Helt ärligt, jag behöver städa, jag behöver en fucking städfirma som blåser ur hela min lägenhet en gång i veckan. Jag mår så himla dåligt av att ha stökigt och i min lägenhet är det stökigt om man typ hänger en tröja på soffan och har en väska på golvet för det är så litet här. Jag har tex inte diskat sedan förra måndagen då de knäppte av vattnet. Dock så använder jag väl inte så mycket diskbart heller. Äter ju typ alltid borta, tror jag har tre lortiga tallrikar nu. Men ändå. Jag är en slarver som skjuter upp allt tråkigt.

Men när hinner ni städa? Hur prioriterar ni? Jag lyckas alltid hitta någonting som är roligare eller nödvändigare. Som denna vecka. Idag jobbade jag 10-16, var ut med Baltazar, kom hem och dog på soffan i 40 minuter, åkte iväg och var barnvakt och kom hem för en stund sedan.

Tisdag - Jobb till 16, Baltazar, middag, Baltazar, bio med E.
Onsdag - stallet, det har prio 1 i mitt liv. Kvällen ska jag umgås med Christine.
Torsdag - Jobb till 16, Baltazar, födelsedagsmiddag, sova.
Fredag - Umgås med Hanna, Lite dötid, jobb resten av dagen.
Lördag - Jobb till 17, middag med någon kanske eller bara sova..
Söndag - Jobb Jobb Jobb.. 
 
Sen är det liksom måndag igen och då kanske jag ska städa?!
 
Baltazar är lika trött som mig.. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0