Bit ihop och kom igen

Idag har varit en riktig skit dag. Är fruktansvärt trött på att bo i den här skit lägenheten. För några dagar sedan tog jag tag i alla mina försäljningsprylar och flyttade ner dom i källaren och märkte då att det läckt in damm eller spån eller något annat i min hall där alla sakerna stått. Jag fick tvätta. Sen flyttade jag ner alla saker och gjorde ordning i förrådet. Varje dag har jag nu plockat ihop påsar med saker som jag ska sälja ifrån källaren och det har funkat skit bra. Men idag fick jag inte längre komma in i källaren. De ska riva det sista trapphuset så jag kommer inte in med egen nyckel längre.

Bovärden fick komma och öppna och jag fick ta upp alla saker i lägenheten igen för jag kan ju inte ringa honom varje dag när jag säljer grejer. Så nu ser det ut som ett helvete här uppe. Jag som just hade ordnat upp lägenheten och trvides. Nu är det saker precis överallt igen, det känns så iaf.

Jag fortsätter gnälla. Jag kan inte prata i telefon i lägenheten, ingen hör vad jag säger. När jag sitter på toaletten durrar den så att jag tror att den ska spricka. Min balkong är en enda geggig röra. Två av mina skor har byggubbarna ställt ute i regnet så jag har fått slänga dom. Min kontorstol är nerkletad med spackelgegga.

Jag vill bara flytta.

Men nu till det positiva. Jag har min sista arbetslösa dag imorgon. 


Såhär har det sett ut i ett flertal dagar nu. Varför gör dom inte klart? Ska det verkligen se ut såhär? Ser inte bra ut på något vis.


Kommentarer
Postat av: Lina

Man brukar säga "bryt ihop och kom igen" ;) Men fy din stackare, jag skulle inte stå ut mer än en dag!! Du är tapper. Har du fått mer jobb?

Svar: Jag veeet men jag orkar inte bryta ihop.. Det funkar inte just nu. Hinner inte. Jo men du sörru bebisen vill titta ut lite tidigare så hon kan ikke jobba någe mer. Så jag börjar nu!!
Hanna

2012-06-18 @ 18:50:50
URL: http://olinao.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0