Svar på kommentar

Nina om Svar på kommentar:
Aj f*n ;) förstod väll att det var nått lurt med det där brödet för det var himlans gott, är ju som sagt i startgropen på LCHF-dieten och det är lätt att trilla dit på falsk marknadsföring..så tråkigt att bli lurad (jag borde givetvis kollat innehållsförteckningen).
Det här med hur många gånger per dag man äter, hittils har jag ätit två gånger per dag (frukost bestående av 2 dl fil och gräddblandning, ett stekt ägg med majonäs och en kopp kaffe med lite grädde i..och sedan lunch/middag bestående av ex. 1-2 dl räkor, en röra med grädde och majonäs och lite rödlök och dill, några skivor gurka och ½ ägg..och så tar jag ibland lite hallon som efterrätt.. efter det är jag mätt resten av dagen..
Tror du man kan byta ut ett mål till en kopp kaffe med grädde i??
Haha, ja du den där fiberhusken håller jag på bli galen på..har letat på alla möjliga affärer utan framgång..den enda affär jag inte varit på är Kvantum :) får åka dit imorgon.
Tack för dina svar dom är värdefulla..skönt att kunna fråga någon som har koll och jag lovar det kommer fler frågor :D
Nina om Svar på kommentar:
Aj f*n ;) förstod väll att det var nått lurt med det där brödet för det var himlans gott, är ju som sagt i startgropen på LCHF-dieten och det är lätt att trilla dit på falsk marknadsföring..så tråkigt att bli lurad (jag borde givetvis kollat innehållsförteckningen).

Det här med hur många gånger per dag man äter, hittils har jag ätit två gånger per dag (frukost bestående av 2 dl fil och gräddblandning, ett stekt ägg med majonäs och en kopp kaffe med lite grädde i..och sedan lunch/middag bestående av ex. 1-2 dl räkor, en röra med grädde och majonäs och lite rödlök och dill, några skivor gurka och ½ ägg..och så tar jag ibland lite hallon som efterrätt.. efter det är jag mätt resten av dagen..
Tror du man kan byta ut ett mål till en kopp kaffe med grädde i??

Haha, ja du den där fiberhusken håller jag på bli galen på..har letat på alla möjliga affärer utan framgång..den enda affär jag inte varit på är Kvantum :) får åka dit imorgon.
Tack för dina svar dom är värdefulla..skönt att kunna fråga någon som har koll och jag lovar det kommer fler frågor :D

Svar:
Man väljer ju själv hur strikt man vill vara med brödet där! Ja du kan absolut räkna kaffe med grädde som ett mål. Grejen är ju bara att kroppen ska fortsätta förbränna. Om jag skulle vara du skulle jag äta lite mindre och en gång till istället. Alltså typ ägg, majonäs och kaffe till frukost. Fil med några nötter?! till lunch och sen middag på kvällen.. Men du gör ju såklart det som funkar för dig:)! Om du inte hittar Fiberhusk så kan ju jag köpa en och skicka till dig. Vet att den finns på Bodystore.com också om du ska beställa någon gång:). Lycka till!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Till Nina: Ang. Fiberhusk så på "mitt" Ica maxi i Östersund så står det i allergihyllan vid typ glutenfritt och sånt. Ett tips är att titta där om du inte redan gjort det :-)

2012-06-05 @ 20:47:47
Postat av: Nina

Tack Hanna för dina snabba svar, kommer absolut att testa äta enligt ditt förslag..

angående fiberhusken så verkar det som att det ska gå att hitta, verkar ju faktiskt som att jag missat just den hyllan som Jenny skrev om..för jag var faktiskt på Ica Maxi i Östersund senast igår och letade :).



Tänk att det äntligen är sommar, så härligt (även om vädret inte är det bästa just nu i varje fall här i Östersund)



Ha en fin vecka och tack än en gång för svaren.

2012-06-05 @ 23:59:42
Postat av: Marion

Tipsa Nina om att det kan heta psylliumfrön också, jag höll på att leta ihjäl mig på Willys i Bollnäs efter fiberhusk, så när jag frågade en kassörska så berättade hon att psylliumfrön skulle vara samma sak.. Dock hoppade jag av LCHF innan jag riktigt hunnit börja, och sen har de där legat i en kökslåda :P

2012-06-06 @ 09:15:46
Postat av: Helena

Fiberhusk finns på willys oxå...iaf i Bollnäs och Gävle där ja jobbat :-) borde vara lika överallt. Står vid gluten hyllan :-)

2012-06-06 @ 10:57:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0