Det bästa på AB idag

Tillsammans med en skylt som visar antalet döda av rökning i USA under 2012 publicerade hon följande rader:
– Det här är inte roligt att läsa….Finns det verkligen folk som röker fortfarande? 2012? Jag menar, några intelligenta människor?
Tillsammans med en skylt som visar antalet döda av rökning i USA under 2012 publicerade Charlotte Perrelli följande rader:

"– Det här är inte roligt att läsa….Finns det verkligen folk som röker fortfarande? 2012? Jag menar, några intelligenta människor?"

Min självklara respons är som alltid SLUTARÖKA.NU

Kommentarer
Postat av: linda larsson

Tycker inte det handlar om intelligens Hanna. Och då är jag väldigt emot rökning. Vi har utbildningen beroendeterapeut i ryggan och på något vis känns vissa av dina ordval lite fel när man valt att jobba med beroenden. Nikotin är ett gift som jämförs med heroin. Tycker också det är konstigt att folk vågar röva these Days. Men att folk är lata eller ointelligenta håller jag inte med om. Snarare att dom har ett beroende. Kram pådää

2012-05-03 @ 08:08:02
URL: http://lindaallstar.blogg.se/
Postat av: linda larsson

Jag tror inte man kan säga vad andra kan göra om man inte gått deras i deras fotspår och speciellt inte om man inte vet hur det känns att vara beroende av nikotin. Att det är farligt och att det borde förbjudas håller jag med om. Är som sagt emot rökning själv men har varit fast i nikotin själv och är även beroende av starkare saker. Skulle någon säga åt mig att jag bara borde sluta, att jag är lat och ointelligent skulle jag bli skitförbannad. För mig är det okunskap. Att rökare är ointelligenta och lata tycker jag är rena påhopp. Alkohol är skitfarligt, då bör man inte dricka de heller. Det dödar hjärnceller även om man inte har ett beroende. Nää... Jag håller med i att rökning är skit på ALLA vis. Men jag håller absolut inte med i att personerna bakom är lata och ointelligenta. Då är varje människa som tagit sig ett glas lika ointelligent.

2012-05-03 @ 14:11:15
URL: http://lindaallstar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0