Träningsmål

Jag behöver er hjälp. Mitt mål till sista oktober var att springa ett varv runt sjön. Det klarade jag! I förtid. Är så himla lycklig för det för jag trodde inte att jag skulle klara av det faktiskt. Jag har alltid varit en lat person som ogärna just tränade. Jag rörde på mig ändå i vardagen men just ordet träning har en sjukt negativ klang i mina öron.
 
Nu vet jag inte alls hur jag ska lägga upp det framöver. Jag tränar INTE utan mål. Det är inte ett alternativ att bara "träna tre gånger i veckan". Jag måste ha specificerat Vad jag ska göra, När jag ska nå målet och Vad målet är.
 
Så jag har några alternativ. Jag kan inte bestämma mig. Men kan inte ni förklara för mig vilket mål som är bäst och varför?
Mina alternativ är:
"Jogga 2 mil fram till jag åker till Malmö!". Alltså jogga 10 varv olika gånger fram tills dess då..
"Jogga runt sjön på mindre än 13 minuter!"
"Jogga två varv!"
"Jogga 2 varv under 30 minuter!"
"Jogga 5 kilometer!"
 
Eller ska jag ta allihopa? Fast om jag inte ska ta allihopa vilket ska jag ta då. Vilket är bäst?
 
Vad kan jag mer ha för mål inom träningen? Plankan 1 minut och någon sekund har jag också till sista oktober. Hoppa 133 hopprepshopp har jag den här veckan. Alltså iidag ska jag hoppa allihopa i rad utan stopp. Första gången klarade jag 34 hopp. Iförrgår klarade jag 121. Igår hoppade jag i intervaller, provade inte ens att hoppa alla irad. Tror ni jag klarar det idag? Jag ska.
 
Nästa vecka är det Johannas utmaning! Undra vad det blir. Spännande.
 
Hur funkar ni? Gillar ni att ha mål eller tycker ni att det är jobbigt? Jag vet ärligt talat inte vad jag skulle göra om jag inte klarade en utmaning. Ni vet i augusti när jag skulle gå 111 km. Det var tufft. Otroligt tidskrävande och det var nog det jobbigaste.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0