Kroppen omformar sig

Jag tänkte på det i veckan, hur kroppen omformar sig med LCHF. På alla andra dieter så har brösten försvunnit typ först. Kanske är det för att jag alltid givit upp efter en månad typ. Nu har jag ju bantat länge. Haha. Men jag pratade med en tjej som hade gjort bröstoperation nu efter att ha gått ner massor i vikt. Hon har gjort en operation med magen. Hon betalde den dock själv så hon var inte extremt överviktig. Men tuttarna hade iaf försvunnit helt. Mina blir bara rundare och fastare. Sjukt?! Jag fattar faktiskt inte hur det funkar. Jag är inte nöjd med min kropp utseende mässigt alls. Men jag är faktiskt inte så himla noga med det. Jag tänker att funktion och ork är det viktigaste. Får väl operera om sen någon gång.
 
Min kropp är faktiskt ganska stark nu. Men jag tror att min träning alltså promenader, lite joggning, mockning typ 2/månad, borstning av hästar, ridning, hundpromenader, häst promenader mm har givit effekt.
 
Sen har jag skrivit om mina armar flera gånger, jag hatar dom. Men det är inte av den anledningen ni tror. Många som jag träffar tror att det beror på att ni alltså andra ska tycka saker och ting. Men vet ni? Jag har varit sjukt tjock i hela mitt liv. Tror ni verkligen jag bryr mig så mycket om vad andra tycker om min kropp nu? Kanske att jag bryr mig något mer, för fler kollar nog. Men det är inte det som är grejen med armarna iaf utan det är att de är obekväma, de låter när de rörs fort mot kroppen, de blir skavda om jag inte har långärmat när jag går fort eller joggar, de fläbbar när jag sopar. Att dom inte är snygga kan jag leva med.
 
Jag är ju mycket mer obekväm i kroppen jag har nu, var mycket självsäkrare förut när jag skulle på stranden eller visa mig utan kläder. Men det har mest med mig, min självbild och kroppsyn att göra. Det är klurigt att förändra sitt utseende som man faktiskt gör i och med en viktnedgång!!

Jag i april 2012

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0