Vill lära mig

Vi har ju varit till en tillridare med Dansa två kvällar i rad nu. Det är så himla roligt! Jag vill också kunna det han kan. Han är så jäkla cool, lugn, bestämd, konsekvent och bara gör allting rätt och det ser så enkelt ut. Jag är avundsjuk. När jag ska vara mer bestämd än bestämd så blir jag mer frustrerad och det funkar ju verkligen inte bra. Det är i lugnet och kroppshållningen det sitter tror jag. Han är väldigt snäll också, klappar och berömmer så det är inte så att han är stenhård. Han bara kan det jag vill lära mig.
 
Det är otroligt spännande att se när han jobbar med Dansa och han känns trygg. Det ska bli himla spännande att se hur allting kommer bli framöver.
 
Efter Dansas träning åkte vi hem till stallet och jag tömkörde Visa bort till stallet. Det hände inget speciellt mer än att jag råkade få henne att plumsa ner i ett dike och sen fick hon ett fnatt i en travsträcka. Känns bättre och bättre ju mer vi övar iaf.
Bästa hästen!!

Kommentarer
Postat av: Lina

Jag såg inget skämt? :P Men däremot så tömkörde du till ladugården, inte till stallet ;)

Svar: "Bästa hästen" Det är ju sanna ord men det var lite ett skoj mot dig :P
Hanna

2013-04-16 @ 22:42:02
URL: http://olinao.blogg.se
Postat av: Nina

Vilken otroligt fin bild.

Svar: Tack:)
Hanna

2013-04-17 @ 12:33:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0