Thinking day

Har haft mycket att klura på idag. Det jag kom fram till är att jag sällan kommer fram till något klokt när jag bara tänker runt runt. Men idag tycker jag ändå att jag klarade mig rätt så bra. Jag ventilerade med hästarna och de är ju kloka djur, lite synd att de inte pratar människomål.
 
Har kommit fram till att livet inte mår bra och inte är roligt när man inte vågar. Alla måste chansa now and then. Jag undviker ju allt som oftast det. Gillar min trygga lilla bubbla. Men vill jag ha mer måste jag ge mer energi och engagemang och vara modigare. Raden "Vad är det värsta som kan hända?!" som jag ofta hör är det värsta man kan säga till mig för jag kan radda upp säkert 20 saker. Nu ska jag fokucera på vad jag vill ha ut av förädringen inte på konsekvenserna som kan bli. Det de sitter i är att jag vill klara mig själv, jag vill ha ekonomin så att jag alltid klarar mig ur alla situationer själv och att jag ordnar allting. Men jag kanske ska börja erkänna att andra faktiskt finns runt mig och säkert kan hjälpa mig om det skiter sig totalt. Mmm ja det var det jag kom fram till idag. För jag vill detta så himla mycket.
 
 
Jag och Baltazar fick sällskap på vår kvällsprommis av Sara och Minea.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0