Hemmakväll

Mötet som jag skulle på blev inställt och igår frågade Nina om hon kunde komma förbi idag så det blev ju passande. Först fixade jag tvätten och under tiden pysslade jag klart med alla julsaker så nu ska bara resterande saker och utbytta saker upp på vinden sen är allt klart. Nina hade med sig Edla så vi satt mest på golvet med henne och djuren och pratade om livet. Himla skönt det där att träffas ibland och prata av sig. Tänk vilket fint liv Nina har, jag är allt lite avundsjuk.
 
När de åkte hemåt tog jag och Baltazar med oss bollen och tog en runda ute. Vi tappade bort bollen men vi hade en himla härlig lekstund så det kvittar. När vi kom in kockade jag ihop en sjukt god köttfärslimpa med Zucchinispaggisar. Har haft en riktigt skön hemmakväll. Måste verkligen börja uppskatta min fina lägenhet och hem.
 
Sitter och finular på om jag ska få rida imorgon. Är så sugen på en tur i dagsljus helt själv till E men Winston ska nog få vila. Han förtjänar att vila. Jag kan ju ta den turen på onsdag. Men vem vet han kanske är toksugen på en tur imorgon, jag tror han kommer viska det i mitt öra. Vet ni vad jag gjort idag? Jag snokade igenom mammas alla sladdgömmor och hittade en sladd som passar till kameran så snart väldigt snart kanske ni kan skåda ett foto knäppt med en riktig kamera här. Kanske kan knäppa lite snökort på Bronzac imorgon. Eller på hästarna i Lillstallet i hagen. Eller vad vill man se kort på?
 
Puss & Gonatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0