Ridning och bio

Eftermiddagen idag spenderade jag i stallet. Tanken var att rida först så jag fick rida i dagsljuset men Winston ville inte komma in. Grejen är den att jag går inte ut i stora hagen längre när jag är själv. Om man är väl planerad så kan man stänga för så de får gå i en del av hagen fram till att jag kommer och tar in Winston. Jag tyckte dock att jag skulle komma så sent idag och han har varit duktig och kommit de senaste gångerna jag ropat. Men idag gick det alltså inte så jag mockade, sopade, fixade allt med maten och var ute och rejsade i snön med Baltazar. Två timmar senare hade Dansa dragit hem de andra hästarna så jag kunde ta in Winston.
 
Gjorde i ordning honom och han var inte alls på humör för någonting. Han gick runt runt och var allmänt less på allt jag ville göra. Väl ute var han stencool. Inget pustande och frustande alls. Hade tänkt rida bort till E och en längre runda men jag ombokade för jag blev feg i mörkret och så kändes hans steg annorlunda. Kanske var det för töig snö?! Han fick dock inte styltor då jag hoppade av och kolla så jag vet inte.
 
Planen för idag var först
* Rida E rundan i alla gångarter.
Sen ändrade jag till
* En galoppsträcka av varje.
* Rida förbi Kyrkhästarna.

Vi travade hela vägen till kyrkan. Vi hade tur som en tok och Kyrkhästarna var inne. Sen red vi in lilla vägen innan kyrkan och han var riktigt svår att få fram i en bra trav. Sen vände vi hemåt och jag lät han trava fort fort, sen sakta och sen öka igen. Tog några galoppsprång med saktade sedan av av sig själv. Så red vi lite hemma på vägarna och försökte få in galoppsträckorna. Han tog vänster men inte höger förrän på 3dje försöket och jag tycker faktiskt inte att jag kan ta på mig detta krångel denna gång, tycker att jag var tillräckligt tydlig. Väldigt lite goo i honom idag.
 
Hade en mycket lugnare känsla idag när jag skulle ut i mörkret så det kanske kan bli som Lina säger att jag kommer vänja mig vid mörkret. Känns mycket ljusare nu med all snö också. Kändes lite som ett avslaget ridpass idag motför om man jämför med våran känsla i söndags. Då var jag helt uppe i det blå. På fredag har jag planerat E-rundan till nu istället, ser fram emot det!

 
Efter en snabbis hem för att duscha så blev det bio - Hobbit! Jag fattar inte grejen med dessa filmer med underliga figurer och som heller aldrig har nått slut någon gång utan har alltid en fortsättning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0