Mission Februari

Jag tänker mycket på det här med hur vi, jag, du spenderar pengar. Den enda jag kan påverka är mig själv och min ekonomi. Jag är väldigt duktig på att spara. Jag är väldigt duktig på att slösa. Jag är lite antingen eller. Jag sparar alltid några tusen varje månad. Men jag skulle kunna spara mycket mer om jag inte slösade så förbannat.
 
Mitt uppdrag från och med nu är att klara mig på...
...2000 riksdaler fram till nästa lön den 26 februari. Jag har såklart undantag, som jag har i allt jag gör. Jag kommer att köpa ett nytt gymkort men det betalar jobbet tillbaka sen så det är egentligen ingen utgift mer ett lån. Sen ska jag betala veterinärnotan, men det är ju inte något som påverkar vardagsekonomin så det tar jag utanför. Tanka bilen vet jag inte hur jag ska göra med. Jag menar det är väl en utmaning att klara enbart maten på 2000 kronor?!
 
Är lite trött på de som säger att LCHF kost är såååå dyrt så jag vill prova hur dyrt det verkligen är. Jag upplever det nämligen som billigare än hur jag levde förut.
 
Sen har jag shoppat rätt så mycket den senaste månaden så jag behöver verkligen inte shoppa någonting fram till nästa lön. Så för att klargöra 2000 kr ska alltså räcka till mat och alla andra inköp av saker jag gör fram till 26 februari.
 
Tror ni att jag klarar det? Skulle du klara det? Kommer du att klara det? Antar du utmaningen?

Kommentarer
Postat av: Lina

gjorde samma sak förra månaden (eftersom CSN-bidraget var så mycket mindre) och fick faktiskt 700 kr över!

Svar: Jaha.. imponerande! Då har jag verkligen någonting att sträva efter haha..
Hanna

2013-01-29 @ 17:02:41
Postat av: Em

klart du fixar det Hanna! spännande kul med utmaningen, roligt följa dej se hur det går. men jag kan tyvärr inte anta mig den den här månaden iaf. jag bakar väldigt mkt, mkt mat, mkt bensin hela rubbet ;/ å den här månaden ska alla fylla år och sthlmsvistelse som drar pengar.. men jag ska också försöka spara mer det här året (jag har faktiskt blivit duktigare min fd blev förvånad att jag vuxit på mej haah :) ) va fan, man behöver inte köpa kläder och så varje månad! man får prioritera helt enkelt. mkt skönare att ha en buffert på sparkontot som bara ligger till att man behöver röra dom. Kram å hoppas du får en fin vecka!

Svar: Jag älskar SPARKONTON!
Hanna

2013-01-29 @ 19:22:48
URL: http://soderomsjons.blogg.viivilla.se/
Postat av: Åsa J

Klart du fixar det. Mitt rekord är 1200,00 för två personer:)Gör det till en tävling. Försök att minska matsumman nästa månad.

Svar: Oj herre gud vad duktigt! Då har jag något att sträva efter!
Hanna

2013-01-30 @ 18:44:29
Postat av: JD - Masa på

roligt, hoppas det går bra för dig :)

jag fick 500:- över att leva på fram till 25 februari, haha. har ungefär 300:- kvar nu, vi får se hur de går ^^ lite fattig månad!

Svar: Ojoj då skulle man kunna kalla mig rik:P
Hanna

2013-01-30 @ 19:25:25
URL: http://josdil.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0